۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۹۳۶۳۸
یکی از روحانیان سنی سوریه:

وحدت شیعه و سنی ایران عامل دلگرمی مردم سوریه است

امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی عامل دلگرمی مردم سوریه است، گفت: دشمنان نمی توانند شیعه و سنی را از هم جدا کنند چرا که آنان به مثابه دو بال هستند.
سفیر هدایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی مأمون رحمه امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق، در همایش «سفیر هدایت» که به مناسبت بزرگداشت مبعث پیامبر اکرم(ص) ظهر امروز 5 اردیبشهت در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت مبعث پیامبراکرم (ص) گفت که حضرت محمد(ص) پیام محبت، همدلی و دوستی را آورد.

وی با بیان اینکه عرب جاهلی پیش از بعثت، گروه ها و جماعت متفرق در حال جنگ ستیز بودند، اظهار کرد: در واقع پیامبر(ص) بین دلهای آنها الفت و دوستی برقرار کرد در حالی که آنان مدام در حال جنگ و خونریزی بودند.

مأمون رحمه با بیان اینکه اختلافات کنونی در تاریخ بی سابقه نبوده است، تصریح کرد: در کشورهای اسلامی تروریست ها قصد تفرقه و شکستن صفوف بین امت های مسلمان را دارند. این جنایتکاران تأکیدشان بر بر انگیختن احساسات طایفه ای است که هدف آنها تفرقه امت اسلامی، قتل و کشتار محسوب شده و این کوتاهترین راه برای رسیدن به این اهداف است.

امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق با انتقاد از ادعای اصلاحات از سوی تروریست ها افزود: چرا شما با رعب، ایجاد ترس ، دلهره و وحشت می خواهید به این هدف برسید؟ تروریست ها من را بازداشت و شکنجه کردند و گمان بردند که کشته شده ام اما پس از ۱۰ روز از حالت کما خارج شدم و به آنها پیام دادم شاید شما بدن مرا پاره پاره کنید اما در اراده من نمی توانید تغییری ایجاد کنید.

مأمون رحمه با هشدار نسبت به تحقق شعار از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی ادامه داد: دشمنان در حال برنامه ریزی مشابه بحران سوریه علیه ایران هستند و باید به شدت مراقب توطئه هایشان باشیم.

وی وحدت شیعه و سنی ایران را مایه دلگرمی مردم سوریه دانست و خاطرنشان ساخت: آنان نمی توانند در هیچ کجای دنیا شیعه و سنی را از هم جدا کنند چرا که شیعه و سنی به مثابه دو بال هستند.

امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق با اشاره به جنایات تروریست ها در سوریه گفت: جبهه النصره ترکیبی از بیگانگانی است که به سوریه سرازیر شدند و یک گروه خشونت آمیز هستند و درحالی که برای ما شعار دموکراسی، آزادی و پیشرفت سر می دادند اما در واقع همه اینها را از ما گرفتند.

وی با بیان اینکه تفاوتی بین داعش و جبهه النصره نیست، اظهارکرد: وظیفه امروز علما اینست که حق را بگویند و برای توده های مردم این موضوع را معرفی کنند چرا که سکوت ما سبب انتشار بیشتر داعش می شود./934/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات