۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۹۳۶۳۱
دبیر شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت مطرح کرد؛

مقابله با طاغوت های زمان؛ درس بزرگ رسول اکرم به مسلمانان

حجت الاسلام جوشقانیان هدف از بعثت انبیا را تشکیل حکومت دینی و اجرای عدالت دانست و برضرورت مقابله با طاغوت های زمان تأکید کرد.
حجت الاسلام جوشقانیان حجت الاسلام حسین جوشقانی

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هدف اصلی بعث پیامبر گرامی اسلام را اقامه عدل و تشکیل حکومت اسلامی دانست و اظهار داشت: این درست است که تزکیه و تعلیم دو هدف مهم بعثت پیامبر هستند ولی باید گفت هدف اصلی بعثت، زندگی مردم در سایه انوار الهی وحی با تشکیل حکومت جامع اسلامی بود که البته این مسأله در بعث همه انبیا مشهود است.

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اقامه عدل و داد بدون حکومت ممکن نیست، افزود: بعثت پیامبر در وهله نخست برای کنترل نفس اماره و در نهایت جلوگیری از جامعه آلوده بود و بعد دیگر رهایی امت از دروازه های جهل و نادانی و راهنمایی آنها به سوی حق و حقانیت بود.

وی ادامه داد: تزکیه و تعلیم همیشه باید با هم همراه باشند، چرا که انسان با علم بدون تزکیه و دانش بدون اخلاق سازنده بمب اتم می شود و یا فردی می شود که تنها دنیا برای او ارزش پیدا می کند و از طرفی تزکیه و اخلاق نیز بدون علم ارزش ذاتی ندارد.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه ترازوی عدالت در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: انبیا آمدند تا انسان را با معارف وحی و فطرت در عرصه های فردی و اجتماعی یعنی همزیستی در بعد حاکمیت آشنا کنند، بنابراین اخلاق، تزکیه و علم در کنار عدالت است که انسان را به سعادت نهایی می رساند.

وی با بیان اینکه رسالت پیامبر مساوی با نفی طاغوت های زمان است، ابراز داشت: پیامبر به دنبال اجرای عدالت در عرصه حکومت اسلامی بود ولی همواره طاغوت های زمان در راه ایشان سنگ اندازی می کردند که حضرت با تمام وجود در بربر آن ها ایستادگی می کردند که این مسأله امروز نیز باید الگوی مردم و جامعه اسلامی قرار بگیرد.

دبیر شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت تأکید کرد: هر چیزی که در برابر خدا قرار بگیرد و در چشم انسان بزرگ جلوه  کند طاغوت است، بنابراین نه تنها پادشاه جائر و ستمگر یا بت بلکه بسیاری از اوقات نفس انسان نیز طاغوت می شود که باید در مقابل او ایستادگی کرد و به همین جهت ما باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و بدانیم بدترین دشمنان انسان بنابر روایات نفس او است./1330/ت۳۰۲/ج۱

ارسال نظرات