۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۹۳۶۲۰
به بهانه سالگرد درگذشت آیت الله ملکوتی؛

داستان تکراری غفلت نهادهای دینی و فرهنگی تبریز

متولیان امور دینی و فرهنگی تبریز گاه وظایف ذاتی خود را فراموش می‌کنند و درگیر مسائلی می‌شوند که از اهداف اصلی فاصله دارد.
مرحوم آیت الله مسلم ملکوتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دیروز چهارم اردیبهشت، سالروز ارتحال آیت الله مسلم ملکوتی، نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه فقید تبریز بود، اما هیچ خبری در دیار آن عالم وارسته نبود!

داستان مظلومیت علمای آذربایجان در زادگاهشان به قدری تکراری شده که دیگر خود مردم نیز بدان اذعان دارند؛ با این اوصاف بایستی غفلت نهادهای دینی و فرهنگی تبریز را نیز بر این مسأله غم‌انگیز افزود.

رحلت آیت الله ملکوتی به سال‌های نه چندان دور بر نمی گردد، بلکه همین سه سال پیش بود که آن عالم برجسته به دیار باقی شتافت و چه زود مورد فراموشی قرار گرفت، آیا نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی حوزه‌های علمیه استان نمی‌توانستند یک مراسم هرچند مختصر برای گرامیداشت آن عالم فقید برگزار کنند.

حال مراسم پیش‌کش، آیا حتی نمی توانستند با یک بنر سالروز ارتحال آیت الله ملکوتی را تسلیت بگویند؟ متأسفانه رسانه‌های استان و تبریز نیز حتی یک مطلب در راستای معرفی آن روحانی ساده‌زیست و مجاهد درج نکردند، تا ثابت شود، علمای آذربایجان همواره در دیار خود مظلوم واقع شده اند.

ناگفته نماند که این مظلومیت تنها به علمای معاصر منحصر نبوده و پیش از این نیز شاهد غفلت متولیان فرهنگی و دینی استان در بزرگداشت علما، عرفا، فقها و فرزانگان علم و دین بوده‌ایم، حتی در سالروز ارتحال آن بزرگواران نیز این داستان تکراری مرور می شود.

گفتنی است، آیت‌الله مسلم ملکوتی، امام جمعه اسبق تبریز و نماینده فقید مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در هفتم شهریور سال 1302 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و چهارم اردیبهشت سال 1393 به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران جان به جان‌آفرین تسلیم کرد./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات