۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۹۳۶۰۵
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی:

بسیاری از کارخانه‌ها یا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند

تولیت آستان قدس رضوی، گفت: ذخایر و ثروت و جوانان مستعد زیادی در این کشور داریم اما با این حال جامعه اسلامی دچار مشکل است.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در جمع مردم بیرجند در محل مصلی ابوالفضلی اظهار داشت:  نظام اسلامی نظامی است که زمینه شکوفایی و بالندگی انسان را با استفاده از تمام مواهب الهی فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در راستای کرامت تمام شهروندان گام بردارد، گفت: کرامت انسان ها به این است که تمام فکر و اندیشه و اخلاق یک انسان کامل باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بسیاری از اقشار جامعه هستند که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و شغلی ندارند که باید برای زندگی و اشتغال آن ها فکری شود و نباید پدر در مقابل خانواده خود شرمنده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تصریح کرد: بسیاری از کارخانه‌ها یا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و این موضوع سبب بیکاری بسیاری از جوانان شده است، جوانان باید با کرامت در جامعه زندگی کنند.

وی یکی از وظایف دولت را ایجاد اشتغال در جامعه دانست و ادامه داد: بهبود کار و ایجاد اشتغال بر عهده دولت اسلامی است، دولت باید تلاش کند برای نیازمندان ایجاد اشتغال کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید مسؤولان با سفر به روستاهای دورافتاده پای درد و دل مردم بنشینند، خاطرنشان کرد: ذخایر و ثروت و جوانان مستعد زیادی در این کشور داریم  اما با این حال جامعه اسلامی دچار مشکل است و یک جوان جویای مسکن نمی تواند به مسکن برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی اظهار کرد: شرایط کنونی در کشور را می توان تغییر داد و می توان یارانه ای که زندگی یک محرومی را تامین می کندبا کمترین مشکلی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه می توان یک و نیم میلیون شغل بر اساس برنامه مصوب ششم توسعه در کشور ایجاد کرد، افزود: متاسفانه بسیاری از کارگاه های تولیدی در کشور تعطیل است و می توان با مدیریتی درست این کارگاه ها را در مدار تولید قرار داد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در چهار سال دولت در هر سال 25 درصد کارگاه ها و مراکز تولیدی آماده بهره برداری خواهد بود، گفت: برای اینکه مشکل رکود حل شود و مراکز تولیدی ایجاد شود نیاز به کار جهادی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی عنوان کرد: فساد اداری در جامعه بسیاری از مردم را ناراحت کرده است، خانواده ای که خود از درون مشکل دارد تا چه وقت باید شاهد فساد اداری باشد.

وی با بیان اینکه فساد زیبنده یک کشور اسلامی نیست، افزود: اگر بنده در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوم تلاش می کنم در شش ماهه نخست خدمتم ساختارهای موجب فساد را به مردم و مجلس ارائه کنم و بسیاری از آن هایی که قابل حل است را ارائه خواهم کرد./880/ 202/ص

ارسال نظرات