۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۶۰۴
گردان‎های شهدای الاقصی:

هیچ کس نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند

گردان های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به هر گونه امتیازدهی درباره مساله فلسطین هشدار داد و تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند به سلاح مقاومت دست درازی کند.
القسام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابو محمد سخنگوی گردان های شهدای الاقصی ـ تیپ شهید نضال عامودی در گفت‌وگوی ویژه با خبرگزاری "شهاب" فلسطین تصریح کرد که عباس تا آزاد سازی کامل فلسطین نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند و تا زمانی که اشغالگری در سرزمین فلسطین و بازداشت اسرا ادامه دارد، ما سلاح مقاومت را تحویل نخواهیم داد.

وی افزود: جنبش فتح از آغاز تاسیس خود، سلاح در دست گرفته بود و ادامه دهنده راه شهدا و هدف آن آزاد سازی فلسطین بود، اما محمود عباس که شهدای الاقصی را در کرانه باختری از بین برد، نمی تواند این گردان ها را در باریکه غزه منحل کند.

ابو محمد در واکنش به اظهارات "جبریل رجوب" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که مخالفت خود با عملیات های مبادله اسرا با استفاده از شیوه اسارت نظامیان صهیونیستی را اعلام کرده بود، تاکید کرد که «جبریل رجوب تنها نماینده خودش است و می تواند هر طوری که خودش و عباس می خواهند و به هر شکلی که می توانند رضایت صهیونیست ها را جلب کنند، حرف بزند، اما ما به این مساله باور داریم که اسرا در جریان عملیات های مبادله که مقاومت قبلا هم امثال آنرا انجام داده است، آزاد خواهند شد.»

وی تصریح کرد که اسرا جز با مقاومت و عملیات های شهادت طلبانه آزاد نخواهند شد و رجوب هر طوری می خواهد می تواند حرف بزند، اما نماینده فتح فقط مقاومت است.

سخنگوی گردان های الاقصی به عباس نسبت به امضای هر گونه توافقنامه ای در واشنگتن بدون مشورت درباره آن با گروه های مقاومت و ملت فلسطین هشدار داد و گفت:«وی در صورت امضای هر گونه توافقی که منجر به امتیازدهی در زمینه مساله فلسطین شود، باید تبعات و نتایج آنرا هم بر عهده بگیرد و بداند که این کار پیامدهای سنگینی برای وی و شرکایش خواهد داشت.»

گفتنی است که جبریل رجوب اخیرا اعلام کرده بود که ما جز برنامه های اعلام همبستگی نمی توانیم کار دیگری برای اسرا بکنیم و نمی خواهیم با اسیر کردن نظامیان صهیونیستی، اقدام به مبادله آنها با اسرایمان کنیم. وی همچنین مدعی شده بود که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان به اقدامات خود ادامه می دهد و باریکه غزه از دست ما ربوده شده است و روزی به دست نهاد مشروع فلسطینی بازخواهد گشت و ما از هر راهی؛ حتی همکاری با اسرائیل برای بازگرداندن آن استفاده خواهیم کرد. این مسئول تشکیلات خودگردان همچنین سلاح مقاومت و جنبش حماس را غیر قانونی توصیف کرده بود./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات