۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۹۳۵۹۸
رییس شورای جبهه مردمی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی:

جبهه مردمی خواهان تغییر بر اساس گفتمان انقلاب است

متفکرآزاد گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهان تغییر بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمانی که کارآمدی را رواج داده و پیشرفت مادی و معنوی را با هم خواهان است.
محمدعلی متفکرآزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی متفکرآزاد، رییس شورای جبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی امروز همزمان با عید مبعث در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح مواضع این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ دو چالش مهم کشور است که بایستی عقب‌ماندگی در این عرصه‌ها مورد کنکاش قرار گیرد.

وی با بیان این‌که با وجود ظرفیت‌های فراوان کشور در عرصه اقتصاد پیشرفت چشمگیری نداریم، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، الهام‌بخش اقتصاد اسلامی است چراکه با تفکر اقتصاد لیبرالیستی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد، مدیران و دولتمردان بایستی به موضوع اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند، اما متأسفانه این‌گونه نبوده است.

رییس شورای جبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مردم خواهان تغییر از وضعیت موجود به سمت مطلوب هستند، افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهان تغییر بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمانی که کارآمدی را رواج داده و پیشرفت مادی و معنوی را با هم خواهان است. 

وی ادامه داد: جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای انسجام‌بخشی و وحدت فراگیر تشکیل شده و بستری برای اعتلای کشور است، اهداف جبهه فراتر از انتخابات است، اما انتخابات 29 اردیبهشت نخستین گام است و بعد از آن هم به کارهای خود ادامه می‌دهد، دعوت می کنیم آنان که که برای اعتلای انقلاب و حرکت‌های مردمی اعتقاد دارند به این جبهه بپیوندند.

این استاد دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که تمامی مشکلات با مشارکت مردم و نخبگان قابل حل است، افزود: جبهه مردمی انقلاب اسلامی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دو کاندیدا دارد که ستادهای استانی آن هم فعال شده است، اوضاع کنونی نشان می دهد که مردم با مشارکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح سرنوشت خود را تغییر خواهند داد.

متفکرآزاد با اشاره به این‌که شورای استان جبهه مردمی انقلاب اسلامی بالای 20 نفر عضو دارد که از تمامی اقشار نماینده‌ای وجود دارد و البته جوانان سهم ویژه‌ای در این بخش دارند، گفت: این جبهه خواهان تغییر گفتمان بر پایه شایسته سالاری و ضدیت با اشرافی‌گری و ناکارآمدی است.

وی با بیان این‌که وحدت نیروهای انقلابی در این دوره از انتخابات محقق شده است، افزود: در این دوره، مردم تعیین کننده روند تحولات انصراف یا عدم انصراف نامزدها به نفع دیگری خواهند بود؛ به یقین وحدت در جبهه مردمی باعت فراهم سازی بستری برای اعتلای کشور و  رفع معضلات اقتصادی، فرهنگی با مشارکت عموم مردم خواهد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که جبهه مردمی اعلام موجودیت و بیانیه منتشر کرده است، گفت: دو کاندیدای جبهه آقایان قالیباف و رئیسی هر دو از افراد با ایمان هستند و هدف جبهه این است در راستای مدیریت اجرایی کشور به مدیریت کارآمد انقلابی تبدیل شود زیرا در این صورت مملکت پیشرفت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نظام اسلامی در مقطع کنونی مورد حمله جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است، اظهار داشت: ده میلیون فارغ التحصیل و چندین میلیون دانشجو داریم و این ظرفیت بالا برای پیشرفت در جامعه محسوب می‌شود و همچنین غنی از منابع جدا از نفت هستیم.

متفکرآزاد با تأکید بر رهایی از اقتصاد نفتی گفت: شرط اول برای عمل به اقتصاد مقاومتی اعتقاد و باور مسؤولان به اقتصاد مقاومتی است و مدیریت اجرای کشور بعد از چندین سال تمرکز روی اقتصاد مقاومتی باید عملی می‌شد ولی بعد از این سال‌ها دستاورد خوبی از آن به دست نیامده است.

وی با بیان این‌که چرخ‌های اقتصادی، صنعتی و سانتریفیوژها با رکود مواجه هستند و شایسته سالاری وجود ندارد و ناکارآمدی و بیکاری گسترش یافته است، گفت: جبهه مردمی انقلاب اسلامی جریان حزبی نبوده و کاندیدای پوششی نداریم و جبهه پیش‌بینی‌های لازم برای تحولات لازم را انجام داده است./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات