۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۳۵۸۵
قائم مقام ستاد مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام خبرداد؛

حضور ۵۷ طلبه از ۴۲ کشور جهان در مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام

حجت الاسلام محمدی از شناسایی ظرفیت قرآنی طلاب جهان اسلام به هدف اصلی برگزاری مسابقات خبر داد و گفت: ما در این مسابقات شاهد حضور ۵۷ نفر طلبه از ۴۲ کشور جهان هستیم.
حجت الاسلام یوسف محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام از روز یکشنبه آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است و در ساعات پایانی خود قرار دارد.

حجت الاسلام یوسف محمدی عضو ستاد برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: این دوره از مسابقات با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی العالمیه و حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شده و طبق شعار مسابقات سراسری اوقاف، این مسابقات نیز با شعار «امت واحد  کتاب واحد» آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به هدف از نام گذاری مسابقات به «امت واحد  کتاب واحد»، عنوان داشت: هدف نهایی ما اتفاق و اتحاد مسلمانان در سراسر جهان و دوری از تفرقه و جدایی است، چرا که تفرقه تنها خواسته دشمنان بوده و آنها اتفاقا تنها راه ضربه زدن به اسلام و مسلمانان را همین موضوع می دانند.

قائم مقام مسابقات قرآنی طلاب با بیان اینکه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پنج نقطه کشور مسابقات بین المللی قرآن کریم با همین شعار در حال برگزاری است، تأکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات در بین طلاب، شناسایی ظرفیت حوزه های علمیه جهان اسلام در موضوع قرآن بوده و اینکه بتوانیم بعد از مسابقات ارتباط خوبی با نخبگان طلاب قرآنی سراسر جهان داشته باشیم.

وی افزود: در این مسابقات 57 نفر از 42 کشور جهان حضو دارند که یکی از آنها خود ایران است؛ به این صورت که ابتدا مسابقات کشوری در حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شده و نفرات برتر به این مسابقات راه پیدا کردند و همچنین در 41 کشور دیگر مسابقاتی به صورت مقدماتی برگزار شد و در نهایت تعدادی به ستاد مرکزی مسابقات معرفی شدند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام در دو رشته حفظ و قرائت تحقیق برگزار شده است، خاطرنشان کرد: امروز مرحله نهایی در دور دوم راه شاهد هستیم که از 57 نفر، 5 نفر در رشته حفظ و پنج نفر در رشته قرائت به این مرحله رسیده اند که هم اکنون در حال مسابقه دادن هستند و در نهایت از هر گروه سه نفر به عنوان برگزیده معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: برای این مسابقات شش داور از کشور ایران و هفت داور از هفت کشور دیگر از جمله عراق، کویت، مصر، لبنان و افغانستان حضور دارند و در اتاق مخصوصی کار داوری را به صورت همزمان انجام می دهند.

قائم مقام مسابقات قرآنی طلاب در پایان با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام عصر امروز در مدرسه امام کاظم(ع)، خاطرنشان کرد: میهمان ویژه این مراسم که ساعت 17 برگزار می شود حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواهند بود و همچنین آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رییس جامعه المصطفی العامیه به ایراد سخنران خواهد پرداخت./1330/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات