۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۹۳۵۷۴
روحانی بحرینی:

مدافعان حقوق بشر بحرین در محاصره امنیتی قرار دارند

مسؤول بخش آزادی های دینی جمعیت حقوق بشر بحرین تأکید کرد که مدافعان حقوق بشر بحرین در محاصره امنیتی قرار دارند.
شیخ میثم السلمان از روحانیان بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم السلمان مسؤول بخش آزادی های دینی جمعیت حقوق بشر بحرین از عملکرد مرکز حقوق بشر وابسته به آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و گفت: این مرکز ثابت کرد از استقلال به دور بوده و نتوانسته خود را در یک حد یک موسسه ملی غیروابسته به نظام حاکم برساند. جهانیان کاملا می دانند که مرکز حقوق بشر یکی از سازمان های دولتی به شمار آمده و بر همین اساس اختلاف میان این مرکز با جمعیت های حقوق بشر مستقل بحرین افزایش یافته است.

وی افزود: مرکز حقوق بشر آل خلیفه عدم استقلال خود را در نفی تجاوزها و توجیه جنایت های آل خلیفه در هنگام بازدید نمایندگان سازمان های بین المللی حقوق بشر به اثبات رساند.

حجت الاسلام میثم السلمان با اشاره به ترکیب اعضای این مرکز تصریح کرد: اعضای مرکز حقوق بشر بحرین نیز شامل قشرهای مختلف مردم و گروه های سیاسی و اجتماعی جامعه نیست و اعضا از سوی پادشاه انتخاب می شوند. آل خلیفه اعضای مرکز را بدون هیچ معیار مشخصی و ضمانت های لازم انتخاب می کند.

این روحانی بحرینی با انتقاد از معیارهای دوگانه نظام در قبال پرونده های حقوقی خاطرنشان ساخت: در حالی که دولت بحرین به تبلیغ مرکز حقوق بشر در کشور و جهان می پردازد، مدافعان حقوق بشر را در محاصره امنیتی قرار می دهد. فشار علیه مدافعان حقوق بشر در 2 سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مدافعان حقوق بشر در بحرین با بازداشت و محاکمه و شکنجه و ممنوعیت از سفر مواجه می شوند، حق تأسیس جمعیت های حقوق بشر از بین رفته است و اجازه بازدید نماینده حقوق بشر از بحرین داده نمی شود./980/ب902/د

ارسال نظرات