۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۵۶۴
حجت الاسلام رضوی مهر:

بعثت پیامبر رفتار نابخردانه آل سعود و داعش را تایید نمی کند

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: ماموریت انبعاث پیامبر هرگز ذره ای از حرکات نابخردانه آل سعود را تایید نمی کند و مبعث نخستین دشمن حاکمان خود سر عربی است.
رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان،  حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد فرهنگیان همدان با اشاره به جایگاه مبعث در تاریخ بشریت اظهار داشت: مبعث از وقایع تکرار ناشدنی در تاریخ خلقت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارسال انبیا و انزال کتاب از سوی خداوند محبتی از الطاف بی کران و تفسیر قاعده لطف خالق یگانه بر بندگان خویش است.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که بعثت نقش تعیین کننده ای در هدایت بشریت داشته است، افزود: محمد(ص) رسول مهربانی ها و در بر دارنده جمیع کمالات انسانی است و همواره چهره متبسم او نشانی از عظمت های پروردگار در عصر جاهلیت بود.

وی ابراز داشت: باید بدانیم تفسیر حسن و تبیین صفات برجسته انسانی و تجسم کرامت در خلق نیکوی محمد(ص) تجمیع شده است.

حجت الاسلام رضوی مهر یادآور شد: امروز غار حرا اختصاص به جبلی در مکه ندارد بلکه امروز گوش انسانیت آوای وحیانی محمد را تا امتداد مهدویت می شنود و این بزرگترین انقلاب ماندگار در جهان خلقت است.

وی تصریح کرد: فخر کائنات و هادی بشریت پیشوای قافله انسانیت رحمت للعالمین امروز در همه جهان خلقت پیروانی دارد که محسوس و غیر محسوس به وجود او افتخار می کنند.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه گفت: روز مبعث روز اهدای قرآن به همه افراد جامعه است و روز مبعث پیام صلح و آشتی، دوستی و برادری، یگانگی و انسجام، روز جنگ با جهل و تاریکی و استکبار است.

وی افزود: ماموریت انبعاث پیامبر هرگز ذره ای از حرکات نابخردانه آل سعود را تایید نمی کند و مبعث نخستین دشمن حاکمان خود سر عربی است که ارتجاع از ناخن تا موی سرآنان را گرفته است.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: باید بدانیم که انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی ریشه در مبعث و تجسم در مهدویت دارد که امروز همه ملیت ها به بصیرت و معرفت او اذعان دارند.

وی گفت: روز مبعث روز بزرگداشت همه انبیای آسمانی است و استکبار کوشید تا عظمت انبیا را تحقیر کنند و از کشیشان مزدور استفاده کردند اما عظمت انبیا مانند اشعه خورشید برخاسته از لطف خداوند است.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: روز مبعث بهترین زمان برای بازخوانی ماموریت انبیا است و قرآن امروز مسائل اجتماعی بشر را تبیین کرده است و افتخار هر انسانی قرار دادن قرآن به عنوان محور ضابطه مند در قضاوت ها است و به زودی شاهد قرآن سالاری در جهان خواهیم بود و این روز بزرگ را به همه مذاهب اسلامی تبریک می گوییم./۲۰۲/۹۷۹/ب۱

ارسال نظرات