۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۹۳۵۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبراعظم مصداق همه کمالات انسانی و معنوی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: پیامبر(ص) ظرف تمام کمالات و ارزش‌ها است و هیچ نقطه منفی در وجود ایشان راه ندارد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه شهدا برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دقت در رفتار و کردار پیامبر(ص) سبب تصدیق نبوت ایشان می‌شود.

وی افزود: پس از مبعوث شدن پیامبر(ص) تا به امروز میلیاردها انسان عاقل و منصف مومن به دین او شدند و به ایشان اقتدا کردند و وجود مقدس امام علی(ع) یکی از این چند میلیارد انسان است که به ایشان ایمان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امروز کسی در دنیا نیست که درباره امام علی(ع) منفی سخن بگوید و فضا را به گونه‌ای قرار دهد که مردم مجبور به سب امام علی(ع) باشند، ابراز کرد: شیعه و اهل سنت هزاران کتاب درمورد عظمت و شخصیت امام علی(ع) نوشته‌اند و این گونه بیان کرده‌اند که بعید است عالم هستی کسی همانند ایشان به خود دیده باشد.

وی ادامه داد: با این مقام و عظمت امام علی(ع)، ایشان درباره پیامبر(ص) اینگونه بیان می‌کنند که من غلامی از غلامان پیامبر(ص) هستم؛ منکران به نبوت ایشان باید در عالم آخرت نزد خداوند متعال پاسخگو باشند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ایمان آوردن و اقتدا کردن امام علی(ع) حجت را برهمگان نسبت به حقانیت نبوت پیامبر(ص) تمام می‌کند. پیامبر(ص) ظرف تمام کمالات و ارزش‌ها است و هیچ نقطه منفی در وجود ایشان راه ندارد.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: پیامبری که در طول عمر خود حتی یک کلمه هم ننوشته بود در روز مبعث علم عالم را به ایشان عطا شد و پیامبر(ص) در میان امتی مبعوث شد که همه بی سواد، تاجر و غارتگر بودند و به تاسیس فساد خانه‌ها اهتمام ویژه داشتند./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات