۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۹۳۵۵۴

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

دریافت بن کارت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، آمادگی حوزه علمیه خراسان جهت نقل و انتقال طلاب و اساتید به نجف و فراخوان سوالات و ایده های پژوهشی درس صرف از اخبار کوتاه حوزه علمیه خراسان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با توجه به برپایی سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت 1396، مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط دریافت بن کارت کتاب برای طلاب و روحانیون را اعلام کرده است.

طلاب می توانند بن کارت یکصد هزار تومانی را دریافت نمایند که 40 درصد از آن توسط وزارت ارشاد و مابقی توسط طلاب متقاضی پرداخت می‌گردد.

لازم به ذکر است، زمان ثبت نام بن کارت ویژه عموم طلاب: تا 3 اردیبهشت اعلام شده است.

همچنین اساتید و استعدادهای برتر حوزوی نیز می توانند بن کارت 250 هزار تومانی دریافت نمایند که 30 درصد از آن توسط وزارت ارشاد و مابقی توسط خودشان  پرداخت شده و جهت خرید از ناشران داخلی و ناشران بین‌المللی می‌باشد.

زمان ثبت نام بن کارت ویژه اساتید و استعدادهای برتر حوزوی 5 تا 7 اردیبهشت است.

متقاضيان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر و اقدام به ثبت نام می‌توانند به سایت bon.tibf.ir مراجعه کنند.

آمادگی حوزه علمیه خراسان جهت نقل و انتقال طلاب و اساتید به حوزه علمیه نجف

آیت الله عاملی در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف، توجه به  نظام سازي، اولویت بندی، شیوه های اجرایی و... در برنامه های حوزه علمیه را مهم ارزيابي كرد و با اشاره به اینکه مجتهد پروری و فقاهت در حوزه علمیه اصل است، ابراز کرد: استفاده از برنامه های علمی جذابی مانند علوم عقلی، سیاسی اجتماعی، نظام های تربیتی و اخلاقی، پاسخ به شبهات و فرقه شناسی و یا ارائه رشته های تخصصی در حوزه هاي  علمیه  تحول خوبی ایجاد خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اعلام آمادگی این حوزه برای تعامل و همکاری با دفتر مقام معظم رهبری در نجف اشرف در زمینه های آموزشی، پژوهشي و نقل وانتقال طلاب و اساتيد و همچنين گردشهاي علمي اساتيد یادآور شد: تعامل درباره حضور طلاب مدارس در نجف به عنوان دوره های آموزشی تابستان  از پیشنهادهایی است که می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر استمرار ارتباط با نماینده مقام معظم رهبری در نجف تاکید کرد و از تدوین تفاهم نامه ای برای انجام امور مربوطه در آینده نزدیک خبر داد.

فراخوان سوالات و ایده های پژوهشی صرف

در راستای تولید محتوای کتاب کار صرف از همه طلاب و اساتید به صورت فردی و گروهی نسبت به طرح دست کم 30 سوال یا ایده پژوهشی در حوزه مباحث صرفی با محوریت کتاب صرف ساده دعوت به همکاری می شود.

سوالات و ایده ها می تواند ایجاد یک سوال کاربردی از آیات قرآن یا روایات، طرح یک ابهام، انتقاد به بخشی از محتوای کتاب، ایجاد نگاهی تحلیلی و معناشناسانه، طرح یک مسئله تحقیقاتی و مراجعاتی و... در موضوعی خرد یا کلان باشد.

رعایت قواعد رسمی مقاله و تحقیق ضرورت ندارد بلکه ارائه لیست وار سوالات و ایده های پژوهشی کافی است و انتظار می رود که سوالات و ایده های ارسالی سطحی نباشد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 25 اردیبهشت 96 به مسئول پژوهش مدرسه خود تحویل داده ویا فایل متنی مورد نظر را همراه با نام خود و نام مدرسه به نشانی پست الکترونیک soalsarf@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاع بیشتر به اساتید صرف و مسئولان پژوهش مدارس مراجعه کنند./۳۰۳/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات