۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۹۳۵۵۳
مولوی سلامی:

مسلمانان به اخوت و مهربانی پیامبر تأسی کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تحول در بعثت از ظلم به نور و روشنی، از ارزش‌های پوچ به ارزش‌های انسان‌ساز، از بداخلاقی و مادی‌گرایی به اخلاق و معنویت و از افراط و خشونت به اعتدال و مهربانی صورت گرفت.
مولوی سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی نذیراحمد سلامی شب گذشته در جشن مبعث پیامبر که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد گفت: بعثت یک انقلاب، دگرگونی و جهش بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: تحول در بعثت از ظلم به نور و روشنی، از سبوعیت به انسانیت، از ارزش‌های پوچ به ارزش‌های انسان‌ساز، از بداخلاقی و مادی‌گرایی به اخلاق و معنویت، از ناهنجاری‌ها به هنجار ها و از افراط و خشونت به اعتدال و مهربانی صورت گرفت.

وی مبعث را زایشی برای تمام بشریت خواند و بیان کرد: بعد از بعثت آتشکده پارس خاموش شد، قصرها فرو ریخت، مسیر شیاطین به آسمان مسدود شد و مهم‌تر از همه اینکه کلید علم و دانش زده شد.

مولوی سلامی ادامه داد: حاصل نخستین پیوند از آسمان به زمین نزول علم و دانش بود؛ چرا که نخستین آیه نازل شده بر پیامبر فرمان خواندن می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه علم باید در مسیر الهی بکار گرفته شود ابراز داشت: امروز مشکل غرب این است که دانش زیاد دارد اما چون دانش او به پروردگار متصل نمی‌شود دنیا را به دوزخ تبدیل کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یافته‌های غربی‌ها از مسیر اصلی منحرف شده است؛ بانی تمام علوم دنیای غرب که امروز به اوج پیشرفت مادی رسیده مسلمانان بوده اند.

وی رسول خدا را مایه رحمت و محبت دانست و گفت: ما مسلمانان وقتی از مقام او تجلیل می‌کنیم باید از ویژگی‌های او نیز تبعیت کنیم که مهمترین آنها اخوت و مهربانی است.

مولوی سلامی تصریح کرد: امروز گروه‌هایی که در قالب حکومت اسلامی مردم را سر می بُرند و کودکان را زنده زنده ذبح می‌کنند چقدر با رسول خدا فاصله دارند؟! آنان امروز پیامبر رحمت را پیامبر جنگ معرفی می‌کنند./۲۰۲/۸۳۱/ب۱

ارسال نظرات