۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

لازمه گشایش در رزق، گره گشایی از مصائب زندگی همنوعان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که هر آنچه خداوند به آنان عطا کرده را برای خود نگه داشته و بخل بورزند راه به جایی نمی برند و هر آنچه که از جانب خود برای دیگران ببخشند خداوند آن را جایگزین می کند.
رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که رسول گرامی اسلام(ص) هیچ مزدی جز عشق را از بشریت طلب نمی کند، گفت: ذات عشق  تبعیت به همراه دارد و بر اساس بیان قرآن عاشقان آسمانی و زمینی تابع یکدیگرند.

وی با بیان این که عاشق و معشوق هم رای و همرنگ یکدیگرند، تصریح کرد: عاشق چه در عشق زمینی و چه آسمانی تابع، همراه و همدل یکدیگرند و همه بشریت باید با عشق به ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت در راستای دستیابی به کمالات الهی بکوشند و با نور جمال خود، تاریکی را از چهره جهان و جهانیان بزدایند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که هر کس در راه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار گیرد هرچند مست و باده نوش باشد سرانجام تابع و پیرو می شود، خاطر نشان کرد: مومنان تنها به دنبال کسب خوبی و کمالات می روند و ذات عشق به اهل بیت تبعیت از آنان را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان این که خیال نکنید اگر بخل بورزید و امکانات را تنها برای خودتان طلب کنید، راه به جایی می برید که این امکان ندارد، بیان کرد: کسانی که هر آنچه خداوند به آنان عطا کرده را برای خود نگاه داشته و بخل بورزند راه به جایی نمی برند و هر آنچه که از جانب خود برای دیگران ببخشید خداوند آن را جایگزین می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انفاق های شما اگر ریشه در آسمان داشته و با انگیزه های الهی باشد خداوند متعال آنان را جایگزین می کند، اظهار کرد: اگر از آبرویتان برای کسی مایه گذاشتید از دسته آبرو دار ترین و معتبر ترین انسانها می شوید چراکه از آبرو مایه گذاشته اید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: اهل جهنم سرانجام این چنین می گویند که ای کاش خاک بودیم و همه مالها را برای خودمان بر نمی داشتم چراکه کلید هر مشکلی در قرآن است و خداوند متعال این چنین می گوید که اگر در مشکلات مرا یاد کنید من نیز شما را یاد خواهم کرد.

وی با بیان این که در هر شرایطی با یاد خداوند متعال گرانفروشی نکنید و انصاف را در معاملات خود در نظر داشته باشید، گفت: انسانها باید در عمل و رفتار خود خدا را یاد کرده و سکناتشان یادآور خداوند باشد، رضای پروردگار را ملاک بدانند و برای آرام و قرار پیدا کردن با خداوند متعال همجهت شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آرامش مردم در گرو یاد خداوند است، اظهار کرد: کلید طراوت و شادابی زندگی محبت به خانواده بوده و باید تلاش کنید تا به خانواده تان طراوت ببخشید./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات