۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۹۳۵۴۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مظلومیت امروز ائمه معصومین ناشی از عدم توجه به علوم دینی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه علم امامان معصوم(ع) به علم بی نهایت الهی متصل است، گفت: عدم توجه به علوم ائمه معصومین(ع) در کتاب‌های درسی و دانشگاهی نشان از مظلومیت آن بزرگواران دارد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: اگر آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) به آموزش و پرورش‌ کشور و سایر کشورها راه می‌یافت بهترین مربی برای تربیت نسل‌ها به شمار می‌رفت.

وی افزود: امروز کتاب قرآن و حدیث در غربت و مهجوریت تأسف انگیزی به سر می‌برند، علم امام به علم بی نهایت الهی متصل است، بنابراین در کل جهان کسی عالم‌تر از رسول خدا و ائمه طاهرین(ع) نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امامان را می‌توان براساس افعال و رفتارشان شناخت، ابراز کرد: توجه به مقام علمی امام معصوم(ع) این جایگاه را تصدیق می‌کند علوم آن بزرگواران برگرفته از علم الهی است، بنابراین عدم ورود این علوم به کتاب‌های درسی و دانشگاهی خود نشان از مظلومیت امامان معصوم(ع) دارد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان نباید هرگز حق را مخفی کند، بیان داشت: انسان باید در برابر حق فروتن و متواضع باشد و در برابر آن موضع گیری نکند، بنابراین تکبر و منیت حق را پنهان می‌کند، بر همین اساس پند و اندرز کسی در او تأثیر نخواهد داشت، این چنین است که او از فیوضات الهی محروم می‌شود.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: پیامبر(ص) با آنکه دریای علم بود اما از حضرت جبرئیل درخواست موعظه می‌کرد با این حال که حضرت از نظر مقامی بلند مرتبه‌تر از این فرشته مقرب الهی بود بنابراین درخواست موعظه نشان از عدم تکبر حضرت است.

خطیب مشهور ادامه داد: منشأ همه فسادها و تباهی‌ها در دنیا از پوشاندن حق که سرچشمه در منیت انسان دارد، ناشی می‌شود انسان‌هایی که در برابر حق متواضع باشند بسیار اندک هستند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: کسانی که در برابر حق متکبر هستند اصحاب شیطانند چرا که شیطان نیز در برابر خداوند تکبر ورزید، بنابراین دشمنی نسبت به آدم در وجودش ظهور و از اطاعت امر الهی سر باز زد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: عمل به حق نهایت تواضع است./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات