۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۹۳۵۲۸

ارسال۴۲۱ مقاله از ۲۰ کشوربه دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی

حجت الاسلام نقیب از از ارسال ۴۲۱ مقاله از ۲۰ کشور جهان به دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی خبر داد و گفت: از این تعداد مقاله، ۲۰ مورد به عنوان اثر برتر انتخاب شده است
حجت الاسلام نقیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه «دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی» با موضوع قرآن کریم و فرهنگ انقلاب عصر امروز در سالن همایش رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد نقیب معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن و مسؤول کمیته علمی همایش در این همایش با بیان اینکه در این همایش از 20 کشور مختلف ارسال مقاله داشته ایم، اظهار داشت: بخشی از این کشورها مالزی، سوریه، هندوستان، کانادا، نیوزلند، پاکستان، یمن، عراق، انگلستان، آفریقای جنوبی، الجزایر و دیگر کشورهای مختلف است و امروز نیز آقای البراشدی از عمان میهمان ویژه هستند.

وی با اشاره به سخنان مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: ما در سال 94 تصمیم بر این گرفتیم که موضوع همایش را «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» قرار دهیم و اتفاقا با استقبال زیادی از مراکز مختلف علمی و پژوهشی مواجه شدیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن ادامه داد: برای همایش،40 دانشگاه داخلی و پنج دانشگاه و مرکز علمی از کشورهای خارجی اعلام آمادگی کردند و در نهایت 421 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که 356 مقاله داخلی و 65 مقاله از پژوهشگران خارجی است.

وی ابراز داشت: از مقالات خارجی 11 مورد به زبان فارسی، 19 مورد به زبان عربی و 35 مقاله به زبان انگلیسی بود که همه مقالات در چهار مرحله داوری شد و در نهایت 25 مقاله به عنوان علمی پژوهشی و 20 مقاله به عنوان علمی ترویجی دست پیدا کردند که در مجموعه مقالات چاپ شد و امروز رونمایی می شود و همچنین چکیده کل مقالات نیز در یک جلد منتشر شده است.

حجت الاسلام نقیب با بیان اینکه در نهایت 20 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند، ابراز داشت: در این مرحله نیز مقالات در اختیار یکی از داوران قرآنی برجسته کشور قرار گرفت و مورد تأیید ایشان قرار گرفت و در نهایت سه مقاله نخست مشخص شدند؛ که البته در کل مراحل ارزیابی مقالات بر اساس کد ارزیابی می شدند و نام پژوهشگر مشخص نبود و تمام تلاش بر این بود که کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کردند به مرحله تقدیر و دریافت جوایز برسند.

وی با بیان اینکه در هر همایش، موضوع همایش سال بعد نیز اعلام می شود، خاطرنشان کرد: امروز از پوستر همایش سال بعد نیز امروز رونمایی می شود و نکته مهم دیگر وجوب برگزاری همایش در قم بود که در سال های گذشته در تهران و در حاشیه مسابقات قرآنی برگزار می شد ولی ما امسال آن را از حاشیه خارج کردیم و آن را به عنوان یک برنامه مستقل اعلام کردیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات