۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۵۰۹
آگاهی روزنه دانایی؛

خانواده، نهادی اثرگذار در ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز خانواده را مهم ترین نهاد اثرگذار در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد.
کتاب و کتابخوانی

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ترویج فرهنگ کتابخوانی را ضرورتی انکارناپذیرعنوان و بیان کرد: نهادینه سازی این مهم در ارتقای سطح اخلاق جامعه نقش آفرین است.

وی نقش خانواده را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم دانست و افزود: خانواده اصلی ترین نهاد در ترویج فرهنگ مطالعه و تبیین این مهم بین فرزندان است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه فرزندان همه حرکات را از والدین خویش یاد می گیرند، اظهار داشت: اگر فرزندان را از کودکی با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا ساخت، این رفتار در شخصیت فرزند شکل می گیرد.

وی نهادینه سازی فرهنگ مطالعه از سوی خانواده ها را اقدامی ارزشمند در جهت ترزیق آن به جامعه عنوان کرد و گفت: اگر فرهنگ مطالعه در دوران کودکی برای فرزندان نهادینه نشود، زمانی که این افراد به سن تعقل می رسند با زیاد شدن مشغله ها و وجود شبکه های اجتماعی، جوانان با مطالعه و کتابخوانی بیگانه می شوند.

حجت الاسلام اسماعیلی هدیه دادن بسته های فرهنگی را یکی از راه های نهادینه سازی فرهنگ مطالعه دانست و اظهار داشت: در این زمینه با شناخت از سلیقه فرد می توان اقدام کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید کتبی مورد علاقه نسل جوان و نوجوان باشد را تهیه و تشویق به مطالعه بین آنان صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن هدایای دیگری در کنار هدیه دادن بسته های فرهنگی عنوان کرد: افزون بر خریدن کتب باید جوانان را به مطاله آن کتب تشویق کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: پیشنهاد می شود کتبی جذاب همچون کتابهایی با محوریت دوران جبهه و جنگ، خاطرات همسران شهدا و رمان های آموزنده به نسل جوان هدیه داده شود./9459 /ت303/س

ارسال نظرات