۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۹۳۵۰۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تصویب رویداد فراملی «تبریز ۲۰۱۸» در هیأت دولت، ارجاع پرونده قطار مسافربری تبریز-مشهد به دادسرای تهران و اعلام بی‌خبری استانداری از اسامی رؤسای ستادهای انتخاباتی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معاون امور مجلس، حقوقی و استان ‌های رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اعلام کرد: با پیگیری این سازمان رویداد فراملی تبریز 2018 در هیات دولت تصویب و بندهای اجرایی آن به اداره کل استان آذربایجان شرقی ابلاغ شد.
میرهادی قره سید رومیانی با بیان این‌که هیات دولت در جلسه روز گذشته این رویداد فراملی را تصویب شد، افزود: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، تبریز در سال 2018 میلادی به‌ عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.
وی ادامه داد: سازمان کنفرانس اسلامی بعد از سازمان ملل و جنبش عدم‌ تعهد بزرگترین سازمان بین‌المللی است که در سال 2013 تصمیم گرفت از هر کشوری در هر سال یک شهر به‌ عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شود که در سال 2015 قدس شریف و در سال‌های 2016 و 2017 به‌ ترتیب قونیه ترکیه و مدینه عربستان به ‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شدند.
قره سید رومیانی ادامه داد: بر اساس جدیدترین تصمیم این سازمان، شهر تبریز از جمهوری اسلامی ایران به ‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است.


ارجاع پرونده قطار مسافربری تبریز-مشهد به دادسرای تهران
پنجم آذرماه سال گذشته بود که در پی برخورد قطار مسافربری تبریز-مشهد با قطار تهران-مشهد در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان حدود 48 نفر از مسافران کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.
پس از این حادثه پرونده‌ای در دادگستری سمنان تشکیل و مراحل رسیدگی قضایی به این پرونده آغاز شد. دو روز پس از این حادثه، دادستان عمومی و انقلاب سمنان با اشاره به دستگیری 4 نفر از عوامل مقصر در سانحه قطار در هفت‌خوان سمنان گفت: خطای انسانی این 4 نفر مسجعل بوده و ممکن است در ادامه روند تحقیقات افراد دیگری دستگیر شوند.
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه 4 دی ماه قاضی حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده  حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: ما همچنان منتظر نظریه کارشناسان رسمی دادگستری در این پرونده هستیم.
با توجه به شکایات صورت گرفته علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، پرونده با قرار عدم صلاحیت دادسرای سمنان، جهت رسیدگی به دادسرای تهران ارسال شد.


سپاه و بسیج نیاز سیل‌زدگان را تأمین می کند
غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در بازدید از مناطق سیل زده جنوب آذربایجان شرقی و روستای چنار در عجب شیر در جمع خبرنگاران گفت: تمامی فعالیت هایی که در این نیرو در حال انجام است بر اساس وظیفه ذاتی بوده و هیچ منتی ندارد و سپاه و بسیج در شرایط بحرانی باید کمک حال مردم باشند.
وی گفت: از ساعات آغازین حاثه و از طریق تماس تلفنی با فرمانده سپاه ناحیه عجب شیر، از روند فعالیت و وضیعت این منطقه خبردار بودیم و در تمامی شهرستان های سیل زده از جمله هشترود، آذر شهر، باسمنج و عجب شیر تمامی پرسنل پای کار آمدند و با تمام توان مشغول امدادرسانی به هموطنان سیبل زده شدند.
فرمانده سپاه استان ادامه داد: در جریان این بازدید مقرر شد تا روحانی و دهیار روستای چنار تمامی کمبودهای خود را از طریق فرمانده سپاه عجب شیر گزارش کند تا امکانات لازم در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و نیازهایشان مرتفع شود.


اعلام بی‌خبری استانداری از اسامی رؤسای ستادهای انتخاباتی
رضا استاد رحیمی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اسامی روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری تاکنون به ما اعلام نشده است. ما نیز مانند مردم عادی از انتخاب برخی روسای ستادهای انتخاباتی نامزدها آگاهی یافتیم، ولی تا این لحظه اسامی این افراد به استانداری اعلام نشده است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرهای اهر، هریس، مراغه و عجب شیر و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، اظهار کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی در شش شهر استان قطعی شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: در شهرهای بناب، مراغه، اهر، میانه، مرند و سهند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود. سه هزار و ۲۰۱ شعبه اخذ رای در سراسر استان تعبیه شده است و ۴۴۲ صندوق اخذ رای مخصوص انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرهای اهر، هریس، مراغه و عجب شیر مستقر می شود./935/
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات