۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۳۴۹۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

دولت آینده مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهد

حجت الاسلام پژمان فر گفت: غفلت نسبت به مسائل فرهنگی آسیب‌های اجتماعی را پیچیده‌تر می‌کند از این رو دولت آینده مسائل فرهنگی بر اساس بینش اسلامی را در اولویت قرار دهد.
پژمان فر

حجت‌الاسلام پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولت آینده در برابر فرهنگ چه وظایفی دارد و باید در برابر خطوط فرهنگی و بینش نظام اسلامی به چه الزاماتی پایبند باشد، گفت: امروز ریشه اساسی عمده مشکلات جامعه ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به نوعی مرتبط با مسائل فرهنگی است.

وی افزود: غفلت نسبت به تاثیرات مسائل فرهنگی و ساده‌انگاری آسیب‌هایی که از قبل آن وجود دارد شرایط را به صورت پیچیده‌ای درآورده که گاهی رقم‌های زیادی در این راستا هزینه می‌شود اما نه تنها نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود بلکه سبب پیچیده‌تر شدن آسیب‌ها می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به وجود آمدن چنین مسائلی به این علت است که نسبت به عمق و تاثیرات فراوان مسائل فرهنگی دقت و توجه لازم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در پاسخ به این سوال که آیا جایگاه دولت «نظریه پردازی فرهنگی»‌ یا اجرای قوانین فرهنگی است، عنوان کرد: به طور قطع اجرای قوانین فرهنگی که از ناحیه مراجع ذیصلاح قانون‌گذاری شده است.

وی افزود: متاسفانه در دولت یازدهم مسائل فرهنگی نه تنها در اولویت قرار نداشت بلکه با عمق زیادی از مسائل فرهنگی فاصله گرفت که نتیجه آن بروز و ظهور این همه آسیب فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت این امر گفت: علت این است که دولت‌ها خود را فاعل مایشاء حساب می‌کنند یعنی فکر می‌کنند باید خود برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری داشته و خود نیز آن را اجرا کنند، در واقع آنها نه تنها استقلال قوا را قبول ندارند بلکه اساسا وجود قوه دیگری را که برای آنها نقش تعیین کند را منکر هستند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: این دولت‌ها فکر می‌کنند خود باید قانون‌گذاری کرده و اجرا نمایند در صورت تخلف هم دستگاه قضایی با آنها برخورد نکند، همین عوامل سبب افزایش مشکلات فرهنگی در جامعه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت آینده موفق شود مسائل فرهنگی از جمله سبک زندگی بر اساس بینش اسلامی را در اولویت خود قرار دهد./302/807/ب1

ارسال نظرات