۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۹۳۴۹۷
آیت الله قبلان:

تروریسم به سرطان بین المللی مبدل شده است

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نسبت به خطر گروه های تکفیری هشدار داد و تأکید کرد که ترورسیم به سرطان بین المللی مبدل شده است.
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت سالروز اسراء و معراج نوشت: سالروز اسراء و معراج پیامبر اکرم(ص) روز اتصال آسمان و زمین است و معجزه قرن ها و دوران ها و کرامت حضرت محمد(ص) به شمار می آید. ما وظیفه داریم به دعوت رسول الله(ص) مبنی بر تمسک به حق و ارزش ها و مبانی و سیره نبوی در  تعامل با مردم پایبند باشیم.

وی افزود: اسراء پیامبر از مسجد الحرام به مسجد الاقصی دارای دلالت های روشنی بر تکریم این دو مسجد از سوی خداوند است. این دو مسجد امروزه از سوی ترویسم صهیونیستی و تکفیری مورد هدف قرار گرفته و ما باید از این مساجد در برابر مفسدان و ظالمان دفاع کنیم.

این عالم لبنانی با اشاره به اینکه قدس و فلسطین در آستانه یهودی ـ صهیونیستی قرار گرفتن است، تصریح کرد: همه مساجد و کلیساها و ملت هایمان در تیررس تروریسم تکفیری قرار گرفته اند؛ تروریسمی که حتی به درخت ها نیز رحم نمی کند. تروریسم به سرطانی بین المللی مبدل شده است که باید از سوی همه بشریت ریشه کن شود.

آیت الله قبلان اظهار داشت: مردم باید خونریزی در سوریه و یمن را متوقف کرده، انصاف را در حق ملت بحرین رعایت کنند و به دنبال راه حل های مسالمت آمیز برای تحکیم امنیت و ثبات جوامعمان باشند و اجازه تحقق توطئه تجزیه و برقراری استعمار جدید را ندهند.

وی نسبت به خطرهای پیش روی فلسطینیان هشدار داد و تأکید کرد: دشمن صهیونیستی هیچ تفاوتی میان فلسطینیان و دیگران قائل نیست و زندان ها و اتاق شکنجه های صهیونیستی مملو از زندانیان فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک است. پاسخ به جنایت صهیونیست ها با تحکیم روابط میان مسلمانان و مسیحیان و متحد شدن فلسطینیان برای نجات از لوث اشغالگران و اقامه دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصویب قانون جدید انتخابات را خواستار شد و ادامه داد: قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت عامل راهیابی نمایندگان واقعی مردم به پارلمان می شود. ما قانونی می خواهیم که همزیستی مشترک را تحکیم بخشیده و دولت عدالت و مساوات را به نمایش بگذارد.

آیت الله قبلان از عملیات نظامی ارتش لبنان علیه تروریست ها در منطقه عرسال تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت: لبنان در تیررس تروریست های تکفیری و صهیونیستی قرار دارد و به فرماندهان و نیروهای ارتش و مقاومت به دلیل ایستادگی شبانه روزی در دفاع از امنیت و ثبات کشور درود می فرستیم./980/ب902/د

ارسال نظرات