۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۹۳۴۷۵
معاون فرهنگی دادگستری استان قم:

دادگستری با هر گونه تخلف انتخاباتی برخورد می کند/ ضرورت تنویر اذهان عمومی

حجت الاسلام یزدی با بیان این که دادگستری با هرگونه تخلف انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی برخورد می کند، گفت: اصحاب رسانه در تنویر اذهان عمومی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.
حجت الاسلام مجید یزدی معاون فرهنگی دادگستری قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید یزدی ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران رسانه های جمعی و مسؤولان استان قم، ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با بیان این که در نظام دینی اسلام هیچ گاه دموکراسی جایی ندارد، گفت: نظام دینی برگرفته از امر خداوند متعال است و دموکراسی غربی در آن معنایی ندارد؛ اما در عرصه های اجتماعی که به زندگی مردم بر می گردد، باید از نظر مردم و اصل مشورت استفاده شود.

وی ادامه داد: تکالیف افراد در عرصه انتخابات این است که اگر کسی خود را اصلح می داند وارد عرصه شود؛ در تمام مشاغلی که قرار است ما خود را برای تصدی آن جایگاه کاندیدا کنیم، باید توجه داشته باشیم که فردی از ما قوی تر حاضر نباشد.

حجت الاسلام یزدی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام می گوید اگر دیدی کسی از تو برتر است و خود را کاندید کردی، به خدای متعال، پیامبر و مردم خیانت کرده ای.

وی افزود: هر مدیری که می خواهد مسؤولیتی را بپذیرد باید دو اصل تعهد و تخصص که با دانش و تجربه کسب می شود را دارا باشد؛ این که به چه کسی رأی بدهیم هم مسأله دیگری است که باید به آن توجه شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم ابراز داشت: در انتخاب فرد اصلح، جریان و خط و ربط سیاسی مجوز شرعی برای رأی دادن به شخص نیست و اگر افراد کسی را در مدیریت آن پست قوی تر ببینند، باید به او رأی دهند.

وی تأکید کرد: در تبلیغات و معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر باید به اصولی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان فرموده اند توجه ویژه شود.

حجت الاسلام یزدی تصریح کرد: فضای مجازی با فضای حقیقی از نظر قانون یکسان است و دادگستری با هر گونه تخلف انتخاباتی برخورد می کند، اگر چه این امر به عنوان جرم آگاهانه محسوب نمی شود.

وی پیشگیری از جرم و تخلفات انتخاباتی را از وظایف دادگستری عنوان کرد و گفت: اگر شخصی در فضای مجازی، کانال یا گروهی را با عنوان حمایت از یک کاندیدا تشکیل دهد اما قصد تخریب وی را داشته باشد، مدیر این کانال مجرم شناخته شده و با او برخورد می شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم با تأکید بر این که جهل به حکم، رافع مسؤولیت نیست، بیان داشت: اصحاب رسانه در تنویر اذهان عمومی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند و رسانه ها باید در عرصه پیشگیری قدم بردارند به شکلی که آسیب های اجتماعی متوجه جامعه نباشد.

وی تصریح کرد: پس از اتمام تاریخ تبلیغات کاندیداها هیچ رسانه و شخصی چه در فضای حقیق و چه در فضای مجازی حق تبلیغات ندارد و انجام این کار تحلف محسوب می شود؛ این اصل مهم باید از سوی رسانه ها به جامعه اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام یزدی با اشاره به حق آزادی رسانه ها، گفت: اگر چه اصل آزادی برای همه رسانه ها وجود دارد اما این آزادی نباید به گونه ای باشد که با منافع و نیازهای جامعه تداخل پیدا کند./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات