۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۹۳۴۴۹
نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت تداوم اجرای طرح تحول سلامت در دولت آینده

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت آرزوی دیرین مردم بود که جا دارد در دولت آینده نیز تداوم داشته باشد.
بازدید پورمحمدی از طرح های عمرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز به مناسبت هفته سلامت از پروژه های در دست اجرای بخش درمان مراغه بازدید کرد و در حاشیه دیدار با مسؤولان بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: توسعه مراکز درمانی لازمه ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه است.

وی با تقدیر از پیشرفت های صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان، این توسعه و رشد مطلوب را لازمه ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات ارایه شده به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: خدماتی که با عنوان طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا شده، عاملی در جلب رضایت مردم از نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمت بزرگی به مردم و تحولی اثربخش در پیشبرد اهداف مثبت در حوزه سلامت بوده است، گفت: اجرای طرح تحول در نظام سلامت آرزوی دیرین مردم بود که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرایی شد؛ جا دارد در دولت آینده نیز تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به برخی کاستی ها و کمبودها در خصوص پزشک متخصص، امکانات پزشکی و برخی دستگاه‌های پزشکی در بیمارستان‌های مراغه، تصریح کرد: مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام اساسی داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تحقق عدالت درمانی در سراسر کشور بایستی در اولویت کاری مسؤولان وزارت بهداشت قرار گیرد، افزود: با این حال مردم برخی مناطق محروم استان از خدمات درمانی مناسب برخوردار نیستند که این امر مغایر با قانون و اصول تعریف شده است.

همچنین علی جنتی، رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه در حاشیه این بازدید با ارایه گزارشی از طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان مراغه اظهار داشت: بخش قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) با زیربنای چهار هزار متر مربع و اعتبار 40 میلیارد ریالی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی با بیان این‌که  این بخش شامل اورژانس، سی سی یو و آنژیوگرافی است، گفت: طرح ساخت بلوک زایمانی در بیمارستان شهید بهشتی مراغه نیز در قالب 11 اتاق و بخش NICU کودکان با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع در دست ساخت است که حدود 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی و طرح تحول نظام سلامت هزینه می شود.

جنتی احداث بیمارستان سینا را از دیگر طرح‌ای در دست اجرای مراغه عنوان کرد و افزود: تلاش داریم مرکز بزرگ شیمی درمانی مراغه را به همت یکی از خیران سلامت شهرستان احداث کنیم که هم اکنون طرح با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد./935/۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات