۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۹۳۴۴۰
آیت‌الله ری شهری:

ائمه اطهار مهم‌ترین معیار سنجش حق هستند

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه پیامبران و اهل بیت(ع) مظهر صفات الهی هستند، گفت: میزان سنجش حق و باطل بودن اعمال انسان در عالم آخرت اولیا و اوصیای الهی هستند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین آستان برگزار شد، با اشاره به چگونگی تشخیص حق، گفت: پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) روشن‌ترین معیار برای تشخیص حق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان به واسطه ائمه اطهار(ع) می‌توانند حق را از باطل تمییز دهد، ابراز کرد: رابطه حق با ائمه معصومین(ع) به گونه‌ای است که نه حق از آنان و نه آنان از حق جدا می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تبیین اینکه پیامبران و اهل بیت(ع) مظهر صفات خداوند هستند، اظهار داشت: خداوند حق است بنابراین صفات او نیز حق بوده بر همین اساس ائمه معصومین(ع) که مظهر صفات الهی هستند سراسر حق‌اند.

رییس دانشکده علوم حدیث درباره اینکه در عالم آخرت ائمه معصومین(ع) میزان سنجش حق خواهند بود، تصریح کرد: در عالم آخرت هر چیزی میزانی دارد و میزان تشخیص حق و باطل در عالم آخرت اولیا و اوصیای الهی هستند یعنی به هر میزان وزن انسان کم باشد از حق دور و هر چقدر وزنش بیشتر باشد اعمالش به حق نزدیکتر است.

آیت‌الله محمدی ری شهری در پایان خاطر نشان کرد: در روایت است که اگر انسان برای کسب معرفت به شرق و غرب عالم بروید معدن حق تنها نزد ائمه معصومین(ع) است؛ امام معصوم مبین قرآن کریم است عقل نیز انسان را به سمت این معدن ارجاع می‌دهد./202/813/ب1

ارسال نظرات