۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۴۳۳
مدیرکل ارشاد قم خبر داد؛

نظارت دقیق بر رسانه ها در ایام انتخابات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خواستار رعایت اخلاق رسانه ای در انتخابات پیش رو شد.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی مدیران رسانه های جمعی و مسؤولان استان قم، ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیش از ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این نشست که ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، مدیر کل ارشاد، معاون فرهنگی دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم حضور داشتند.

سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ابتدای این نشست اظهار داشت: رسانه ها نوک پیکان تبلیغات و اطلاع رسانی در جامعه بوده و تأثیر زیادی در ایجاد شور و نشاط در مردم برای شرکت در انتخابات دارند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین اهالی رسانه در عرصه انتخابات ابراز کرد: اگر مطبوعات و اهالی رسانه در این عرصه حضور جدی داشته باشند، کمک و تأثیرگذاری بسیار زیادی در انتخاب هر چه بهتر مردم خواهد داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به قانون مطبوعات در چند عرصه، وظایف نظارتی ارشاد متفاوت است؛ نظارت ارشاد در زمینه کتاب و پخش تبلیغات پیش از چاپ و نشر آثار است؛ از همین جهت متذکر می شویم که برای هر گونه کار تبلیغاتی در سطح شهر باید مجوز لازم از ارشاد گرفته شود.

وی با بیان این که شیوه نظارت در رسانه ها برعکس شیوه نظارت بر تبلیغات است، گفت: در بحث مطبوعات این قضیه کاملا برعکس است و نظارت قبل از چاپ و تبلیغات نداریم، بلکه پس از انتشار خبر از سوی رسانه ها، بحث نظارت انجام می شود؛ در چنین مواردی مسؤول هر خبر، مدیر مسؤول همان رسانه خواهد بود که باید پاسخگوی مسائل بعد از آن باشد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: رسانه ها باید به جایی برسند که به هر آنچه می نویسند کاملا یقین داشته باشند؛ جایگاه ها و مدارکی که برای یک کاندیدا درج می شود، باید قطعی و مستند باشد، چرا که اگر خلاف آن باشد تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

وی در پایان تأکید کرد: اهالی رسانه اعم از رسانه های مکتوب و غیر مکتوب باید اخلاق رسانه ای را در انتخابات رعایت کنند و امیدواریم که کمترین تخلف و بیشترین تأثیرگذاری را در انتخابات پیش رو شاهد باشیم./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات