۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۴۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی سیل به مساجد و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی به مساجد ، حسینیه و بقاع متبرکه استان در مناطق سیل زده استان خبر داد.
حجت‌‌الاسلام ناصر جوانبخت

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: در پی بارندگی ها در هفته های گذشته و جاری شدن سیل در برخی از شهرستانهای آذربایجان غربی، مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه مناطق سیل زده دچار آسیب و خسارت شدند.

وی با بیان اینکه 23 مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه در مناطق سیل زده دچار خسارت شدند، افزود: شهرستان نقده با 15 مسجد بیشترین خسارات به مساجد و حسینیه ها را داراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در شهرستان نقده روستاهای حاشیه رودخانه گادار که به علت بارش طغیان کرده بود، زیر سیل رفتند که شش مسجد روستایی هم دچار آسیب شده است.

حجت الاسلام جوانبخت اضافه کرد: در شهرستان پیرانشهر چهار مسجد، ارومیه سه مسجد و اشنویه یک مسجد دچار خسارت شده است.

وی تصریح کرد: خسارت سیل به مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه 100 میلیارد ریال برآورد شده است که امیدواریم مدیریت بحران استان در رسیدگی به مناطق سیل زده این مکانهای مقدس را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه کف بیشتر مساجد سیل زده از 20 تا 70 سانتی متر نشست کرده است، بیان کرد: دیوارهای تعدادی از مساجد ترک برداشته است، اما خوشبختانه هیچ یک از مساجد آوار نشده است.

گفتنی است، در سیل اخیر دو هزار و 100 خانه و 17 مدرسه در آذربایجان غربی آسیب دیده اند./936/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات