۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۹۳۴۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

جلوگیری از معضلات اجتماعی نیازمند همکاری بیشتر نهاد تبلیغات اسلامی و دادگستری

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همکاری تبلیغات اسلامی و دادگستری می ­تواند برای تداوم و پیشبرد آموزه­ های دینی و جلوگیری از معضلات و آسیب­ های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دیدار جمعیت بانوان فرهیخته استان با رییس کل و مسؤولان دادگستری خراسان شمالی، بر لزوم همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی با دادگستری استان تأکید کرد.

وی افزود: همکاری تبلیغات اسلامی و دادگستری می ­تواند برای تداوم و پیشبرد آموزه­ های دینی و جلوگیری از معضلات و آسیب­ های اجتماعی نقش بسزایی داشته و این دو نهاد می­ توانند مکمل برنامه های فرهنگی باشند.

حجت الاسلام خادمی با معرفی و ارائه گزارش عملکرد جمعیت بانوان فرهیخته استان، اظهار کرد: یکی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی برگزاری نشست های تخصصی جمعیت بانوان فرهیخته استان است که اعضای آن متشکل از بانوان تحصیل کرده و بعضا اساتید حوزه و دانشگاه هستند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت­ های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: هدف این جمعیت برنامه ریزی، سیاستگذاری، شناسایی آسیب ها و ارائه راهکار در رابطه با امور بانوان در سطح استان است.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: جمعیت بانوان فرهیخته فعالیت­ های حوزه دین از جمله تشکیل اتاق فکر، برگزاری کارگاه­ های آموزشی مختلف برای مقابله با آسیب­ های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، شرکت در مراسم و مناسبت­های ملی مذهبی، اعزام مبلغه خواهر در برنامه های مختلف و دوره­ های قرآن خانگی و دیگر برنامه های متنوع که در زمینه ارزش و نقش زن در جامعه است را برگزار می­ کند.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این دیدار با تجلیل از فعالیتهای جمعیت بانوان فرهیخته استان، اظهار کرد: وجود ارزشمند جمعیت بانوان فرهیخته در استان می­تواند در راستای ماموریت­های دادگستری نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد: فعالیت­ های این جمعیت می­ تواند در زمینه موضوعات مختلف و مرتبط با دادگستری و به لحاظ آسیب­ های اجتماعی و اجرای برنامه های فرهنگی کمک شایانی داشته باشد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: با توجه به فعالیت­ های مهم جمعیت بانوان فرهیخته در استان و به سرانجام رساندن رسالت مشترک تبلیغات اسلامی و دادگستری نیاز است هر دو سازمان همکاری کرده و با انعقاد تفاهم­ نامه­ ای برای حل معضلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب­ های اجتماعی فعالیت مشترک داشته باشند.

گفتنی است، جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی در راستای نشر ارزش‌های اسلامی به صورت غیردولتی، غیرسیاسی و مردمی اقدام به انجام فعالیت‌هایی فرهنگی و تبلیغی در سطح جامعه به ویژه در بین بانوان می‌کند.

اعضای جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی را اساتید حوزه علمیه، مدرسان دانشگاه و بانوان فعال در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی استان تشکیل داده‌اند و هدف از تشکیل این جمعیت هم رصد مسائل بانوان استان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است به‌گونه‌ای که با استفاده از خرد جمعی و اندیشمندی بانوان فرهیخته، زمینه بهبود وضعیت فرهنگی در جامعه را ایجاد کند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات