۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۴۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مخالفت با تمایلات دینی مردم آذربایجان بی نتیجه است

حجت الاسلان غفارزاده با اشاره به سنت دین ستیزی در جهان، گفت: مردم دین دار جمهوری آذربایجان تحت فشار دولت حاکمه قرار دارند، اما این مخالفت بی نتیجه خواهد ماند.
همبستگی با دینداران محبوس در جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی غفارزاده، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم همبستگی با دینداران محبوس در جمهوری آذربایجان در مسجد امام صادق(ع) تبریز، با اشاره به فضای دین ستیزی در دنیای امروز، اظهار داشت: دینداران جمهوری آذربایجان از این قاعده مستثنی نیستند و تحت فشار دولت حاکمه قرار دارند.

وی با بیان اینکه دینداران در نقاط مختلف جهان برای انجام آزادانه فرایض دینی به ویژه جامعه تشیع تحت فشار قرار دارند، ابراز داشت: مردم دینداران آذربایجان و برادران شیعه در این کشور برای انجام فرایض دینی تحت فشار هستند، این اقدامات نتیجه عکس برای حکومت آذربایجان خواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سابقه طولانی مردم آذربایجان در دینداری و اعتقاد به ائمه اطهار (ع)، ادامه داد: در سال‌های گذشته دولت حاکمه آذربایجان با حرکت ‌های دینی در شهرهای مختلف به مخالفت برخواسته اند در حالی که شهرهای مختلف آذربایجان دارای قرن‌ها سابقه پایبندی به اسلام و مکتب تشیع است.

وی با بیان اینکه مردم دیندار آذربایجان به جهت مخالفت با رژه همجنس بازان، جشنواره یورویژن و منع حجاب در مدارس این کشور در زندان به‌ سر می‌برند و یا تحت فشار قرار دارند، افزود: نمونه بارز آن حاج محسن صمد اف است که در داخل زندان و در انفرادی و تحت فشار بالا قرار دارد.

حجت الاسلام غفار زاده با اشاره به فشار خلفای عباسی بر ائمه اطهار (ع)، گفت: هیأت حاکمه آذربایجان باید از تاریخ درس عبرت بگیرد و بداند اگر فشارهای هارون الرشیدی به امام موسی کاظم(ع) سدی شد در برابر نفوذ مکتب اهل بیت(ع) شد، اقدامات ضد دینی دیکته شده از سوی صهیونیست ها هم در آذربایجان جواب خواهد داد.

وی با بیان اینکه سیره مبارزاتی امام موسی کاظم(ع) در عصر تاریک خلافت هارون الرشید سبب شد تا ارتباط میان شیعیان و امام قطع نشود و در نتیجه نفوذ مکتب تشیع همجنان تداوم یابد، گفت: هارون سنت پدران خود را در مخالفت و کشتار شیعیان با شدت چند برابر ادامه داد و تلاش داشت ارتباط میان شیعیان و امام را قطع کند.

این خطیب توانا ادامه داد: خلفای عباسی تلاش داشتند ارتباط امام موسی بن جعفر(ع) با مردم را قطع کنند، از این رو برای جلوگیری از تحت تأثیر قرار گرفتن آنان در اثر این ارتباط، امام را به دژی نظامی در اطراف بغداد تبعید کرد و در همان محل سالیان سال او را در زندان‌های انفرادی محبوس کرد.

وی تصریح کرد: اما این اقدام خلفای عباسی نتیجه بخش نبود و تحت تدابیر امام راحل و شبکه وکلا این ارتباط تداوم داشت و مکتب تشیع همچنان به نفوذ خود ادامه داد، حاکمان کشور آذربایجان هم بدانند برای مقابله با تمایلات دینی و مذهبی مردم هیچ گاه موفق نخواهند بود./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات