۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۹۳۴۰۸
حجت الاسلام محمدی شاهرودی:

اقتصاد درست نشود دین مردم دچار مشکل می شود

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور نقش علما و روحانیان در فرهنگ سازی مصرف تولید داخلی را مهم توصیف کرد و ریشه حل مشکلات کشور را در موضوع اقتصاد دانست.
شاهرودی

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخل از نگاه علما و بزرگان دینی عنوان کرد: نگاهی به سیره علمای دین مشخص می کند که تا چه اندازه اهتمام به مصرف کالاهای تولید داخل داشته اند و این موضوع از درجه اهمیت بالایی نزد آنها برخوردار بوده است.

وی افزود: بیانیه علمای اصفهان و امضای تعهدنامه مصرف کالاهای داخلی یکی از این موارد است که این علمای بزرگ حتی برای نوشتن قباله جات و احکام نیز تنها از کاغذ ایرانی استفاده می کردند و یا اینکه مصرف پارچه های خارجی را برای خود ممنوع کرده بودند که این مسائل می تواند درس خوبی برای ما باشد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: سال های بسیار زیادی است که جهت شعارهایی که رهبر انقلاب در سالهای مختلف اعلام می کنند، به سمت مسائل اقتصادی بوده است و متأسفانه دولت های مختلف نتوانسته اند بر اساس سیاست های کلی که توسط رهبری ابلاغ شده است حرکت کرده و زمینه شکوفایی اقتصاد را فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی سیاست زدگی دولت ها را مهم‌ترین عامل در عدم شکوفایی اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی ما جهت گیری دولتها باید براساس سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب باشد اما متأسفانه سیاست زدگی دولت های مختلف باعث شده است که مشکلات اقتصاد بیشتر شده و دو سه سال اخیر نیز شرایط سختی برای اقتصاد به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: روایات متعددی درباره توجه به تولید اقتصادی و همچنین اصلاح امور مختلف جامعه وجود دارد به طوریکه امام علی(ع) هدف از پذیرفتن حکومت را اصلاح امور جامعه می دانند و باید توجه کرد که این اصلاح باید در تمام زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صورت بگیرد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در ادامه ابراز کرد: اقتصاد از آن چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر(ص) فرمودند اگر اقتصاد مردم درست نشود، دین آنها نیز دچار مشکل می شود و مردم خدا را عبادت نمی کنند و با توجه به این موضوع اگر ما بخواهیم فرهنگ اسلامی و اصیل را در جامعه حاکم کنیم باید مشکلات اقتصادی حل شود.

وی تأکید کرد: شعار سال که رهبر انقلاب بیان کردند ناظر به دو موضوع است که بحث اشتغال به نیروی انسانی و هدایت آن اشاره دارد و در بحث تولید نیز باید از دسترنج و حاصل تلاش تولید کنندگان داخلی استفاده کرد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: در گام اول برای تحقق این شعار، فرهنگ مصرف مردم باید اصلاح شود و مردم به استفاده از محصولات تولید داخل روی بیاورند؛ این درحالی است که متأسفانه سبک زندگی اجتماعی به سمت و سوی دیگری حرکت می کند و کمتر به استفاده از محصولات تولید داخل توجه دارد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور نقش علما و روحانیان در فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل را بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، نگاه مردم به سوی علما و نخبگان است و اگر علما و روحانیان به این موضوع وارد شوند و ضمن جهت دهی سبک و سلوک زندگی خود بر مبنای مصرف تولید داخل، ضرورت این موضوع را نیز برای مردم تبیین کنند، می توان به نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه امیدوار شد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات