۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۹۳۴۰۷
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

حوزه و بسیج نباید هزینه احزاب و جناح‌های سیاسی انتخاباتی قرار گیرد

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با تاکید براینکه انتخابات باید مظهر حضور حداکثری مردم باشد، گفت: حوزه علمیه و بسیج نباید هزینه اشخاص احزاب و جناح‌های سیاسی کشور قرار گیرد.
شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود محمد شاهرودی رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در دهمین نشست شورای اندیشه‌ورز بسیج طلاب و روحانیون خواهر که در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: شرایط امروز تقابل دو جبهه حق و باطل است.

وی در تبیین ماهیت جبهه حق و جبهه باطل، ادامه داد: امروز باید ضروریت اهداف و ماهیت جبهه حق و باطل برای مردم به روشنی بیان شود تا بدانند که ارکان این دو جبهه را چه کسانی تشکیل می‌دهند و راهبرد جبهه استکبار در مواجه با جبهه حق و الزامات مقابله با آن کدام است، اگر ملت ایران نسبت به این امور آگاهی یابند به طور قطع به انتخابات نگاهی جزئی و موردی نخواهند داشت.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی درباره روش‌های جبهه استکبار در صیانت از جایگاه سلطه‌، بیان داشت: یکی از راهبردهای جهان سلطه ایجاد جهانی سازی به واسطه اطلاعات واحد، کالاهای مشترک، زبان واحد و فرهنگ مشترک است و دیگر هدف او غربی سازی با لیبرال دموکراسی غربی، فرهنگ غربی مثل آزادی بی قد و شرط، سبک زندگی غربی همچنین مطرح کردن برتری و حاکمیت هژومونی و دیگر تمرکز نقطه فشار روی منطقه غرب آسیا است.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: تمام تلاش جبهه استکبار به رهبری آمریکا در تقابل با جبهه حق به محوریت کشور ایران از بین بردن عوامل ماندگار انقلاب اسلامی است بنابراین مهمترین و راهبردی‌ترین ارکان تقویت کننده عوامل ماندگاری انقلاب انتخابات هوشمندانه ریاست جمهوری است.

وی انتخابات را بسیار سرنوشت ساز دانست و گفت: در انقلاب اسلامی تمام مسؤولیت‌ها بر عهده ملت است امروز سرنوشت کشور به دست ملت است که اگر مسامحه کنند اهمال کاری داشته باشند و پای صندوق‌های رای حاضر نشوند و رای ندهند این مسؤولیت عینا متوجه خود آنان خواهد بود در پیشگاه خداوند و نسل‌های آینده باید پاسخ دهند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اضافه کرد: امروز مانند زمان سابق نیست که بگوییم ما قدرت نداشتیم، نمی‌توانستیم چرا که امروز همه قدرت ملت است. انتخابات باید مظهر حضور حداکثری مردم و مظهر دخالت مردم در انتخاب سرنوشت خود باشد مایوس کردن دشمن چنین میسر می‌شود امروز دشمن می‌خواهد ملت در انتخابات شرکت نکنند تا انتخابات پرشور برگزار نشود بنابراین لازم است همه مردم با شرکت در انتخابات آنان را تخطئه کنند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات در پیش برد کشور و محفوظ و مصون نگاه داشتن کشور از شر و حیله دشمن بسیار موثر است حضور مردم باعث می‌شود دشمن در توطئه خودش دچار تزلزل و تردید شود و او را وادار به عقب نشینی کند بنابراین انتخاب پرشور مشت محکمی به دهان دشمن است.

وی شاخصه‌های فرد اصلح را متدین بودن، ولایت مداری، طرفدار محرومین و مستضعفین، پاکدست، ساده زیست و نداشتن روحیه اشرافی گری بیان کرد و گفت: رییس جمهور اصلح باید شاخصه‌های اجتماعی و مدیریتی داشته باشد مثلا رییس جمهور باید مجری باشد نه نظریه پرداز، اهل مشورت و نقد پذیر باشد، کارآمد با مدیریت جهادی، اتکا به توان داخلی، مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام را تثبیت کند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اضافه کرد: از دیگر شاخصه‌های فرد اصلح آن است که بتواند با انقلاب زدایی از واژه‌ها، انقلاب زدایی از مقدسات، انقلاب زدایی از شخصیت‌ها و غیره مبارزه کند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به بایدها و نبایدهای رقابتهای انتخاباتی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رقابت‌ باید در چهار چوب نظام ، پایبندی به قانون اساسی و خط امام، کمرنگ نشدن مرزها با دشمن، رفتار کریمانه، صحبت استدلالی با مخالفان، صداقت در میدان عمل، پایبند به امنیت ملی، انتخابات وسیله‌ای برای ناامیدی دشمن، انصاف در رقابت و دادن وعده‌های صادق  استوار باشد.

وی افزود: پرهیز از دادن وعده‌‌های کذب، عدم اسراف در تبلیغات، عدم سوء استفاده از بیت‌المال، پرهیز از دادن وعده‌های غیر عملی و غیر قانونی و غیره بایدها و نبایدهایی بود که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در پایان با اشاره به وظایف و رسالت‌های طلاب بسیجی اعم از خواهر و برادر در انتخابات آتی، خاطر نشان کرد: طلاب بسیجی باید در راستای توجه دادن به مشارکت حداکثری و هوشمندانه مردم، ترغیب نامزدها به نقد منصفانه و پرهیز از توهین و تخریب رقبا، برآورده کرد ترویج اصل عقلایی اعتماد به معتمدین، برجسته کردن انتظارات و مطالبات رهبری، هشدار به این امر که نباید حوزه علمیه و بسیج هزینه اشخاص احزاب و جناح‌های سیاسی کشور شود توجه داشته باشند./۸۱۳/ 202/ص

ارسال نظرات