۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۹۳۳۹۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

صداوسیما فرهنگ سازی پرداخت زکات را جزء اولویت ها قرار دهد

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: لازم است صدا و سیما همانگونه که تاکنون همکاری خوبی داشته، در آینده نیز فرهنگ سازی پرداخت زکات را در اولویت های فرهنگی خود قرار دهد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز و در دیدار اعضای ستاد زکات استان، اهمیت زکات در دین اسلام را متذکر شد و گفت: بعد از نماز، زکات مهم ترین رکن اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: زکات بین همه مذاهب اسلام مشترک است و شیعه و سنی در پرداخت زکات هم عقیده اند، اما در مهم دیگری چون خمس اینگونه نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد زکات را یکی از پایه های 5 گانه اسلام برشمرد و افزود: پرداخت زکات یکی از عبادات است و صرفنظر از اینکه در چه جایی مصرف شود، باید مردم را به انجام این کار عبادی تشویق کرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته نسبت به زکات کم لطفی شده و در صورتی که در اسلام بعد از نماز بالاترین جایگاه و اهمیت را دارد، در حال حاضر به اندازه خمس هم به آن پرداخته نمی شود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در لغت عرب صدقه و زکات به یک معنا هستند و به کار می روند، اما در بین مردم اینچنین عرف شده که زکات، واجب و صدقه مستحب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حالا که در مرحله تشویق مردم برای پرداخت زکات هستیم، بر زکاتهای مستحب اصرار نکنید و بر اساس آنچه در عرف متصور است، زکات مستحب را تحت عنوان صدقه دریافت کنید.

وی به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: لازم است صدا و سیما همانگونه که تاکنون همکاری خوبی داشته، در آینده نیز فرهنگ سازی پرداخت زکات را در اولویتهای فرهنگی خود قرار دهد.

در ابتدای این دیدار حمیدرضا شیران، مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان به ارائه گزارشی از اقداما صورت گرفته پرداخت و گفت: در سال گذشته 7 میلیارد و 90 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است./202/1305/ب1

ارسال نظرات