۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۹۳۳۷۰

دیدار مسؤولان اوقاف اهل تسنن عراق با علمای الازهر

اساتید، نخبگان و اوقاف اهل سنت عراق تاکید کردند که الازهر تنها مرجعیت اهل سنت در جهان اسلام است.
دانشگاه الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر در دیدار با گروهی از مسؤولان اوقاف اهل سنت عراق به بحث و گفت وگو پیرامون راهکارهای همکاری مشترک در عرصه علمی و شرعی پرداخت.

مسائل مهم تبلیغی، آموزش مبلغان، تبیین مفاهیم اسلام اعتدالی و همزیستی مسالمت آمیز، همکاری مشترک با افزایش تولیدات علمی با هدف رویارویی با ترویسم و افراط گرایی از مهمترین محورهای گفت وگوی دو طرف بود.

عفیفی در این دیدار تاکید کرد که الازهر آمادگی کامل دارد تا انواع حمایت‌های علمی در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی را به دور از تعصّب و افراط را تقدیم اوقاف عراق کند زیرا الازهر همواره نماد اعتدال و میانه‌روی بوده است.

در همین راستا شیخ عبدالفضیل القوصی عضو هیأت کبار علمای مصر نیز میزبان جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه بغداد عراق بود.

اساتید و نخبگان دانشجویی اهل سنت عراق با تجلیل از تلاش‌های شبانه روزی الازهر و با بیان اهمیت روح همزیستی مسالمت‌آمیز با تمامی ادیان و مذاهب خاطر نشان کردند که الازهر تنها مرجعیت اهل سنت در جهان و پرچم‌دار اعتدال و میانه‌روی است.

صدیق خلیل رییس دانشکده الامام الاعظم عراق با اشاره به نقش حمایتی الازهر اظهار داشت که حمایت الازهر با طلّاب علوم دینی عراقی تاثیر بسیار مثبتی را در جامعه اهل سنت عراق داشته و موجب تقویت همکاری‌ها میان مصر و عراق می‌شود./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات