۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۹۳۳۴۹
با مشارکت نهادهای حوزوی و دانشگاهی؛

دومین دوره آموزشی نیمه حضوری مباحث زن و خانواده برگزار می شود

ترم دوم دوره آموزشی نیمه حضوری مباحث زن و خانواده ویژه طلاب و دانشجویان در قالب صد جلسه برگزار می شود.
درس گفتار۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  ترم دوم دومین دوره آموزشی نمیه حضوری مباحث زن و خانواده در قالب صد جلسه آموزشی با مشارکت مرکز تحقیقات زن و خانواده، جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه الزهرا(س)، سازمان تبلیغات اسلامی و باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می شود.

از مزایا و ویژگی های شرکت در این دوره می توان به اعطای گواهی پایان دوره، الویت پذیرش در دروه های آموزش رسمی مطالعات زنان مرکز تحقیقات زن و خانواده، اولویت در جذب دوره های تربیت مربی نهادهای برگزار کننده و کسب استاندارد بینشی ضروری برای شناخت عالمانه دانش مطالعات زن و خانواده اشاره کرد.

 گفتنی است، این دوره آموزشی ترکیبی از آموزش مجازی، برپایی کلاس های آن لاین و رفع اشکال حضوری و نیز بهره گیری از سیر مطالعاتی، دارای دو مرحله مقدماتی و تکمیلی مبتنی بر آموزش های غیر حضوری است ؛ مجموعه صوتی تصویری درس گفتار شامل صد جلسه آموزش مباحث زنان و خانواده در 21 محور که از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده تدوین گشته  است، بخش قابل توجهی از نیازهای این آموزش ترویجی را برآورده می کند.

 اهداف این دوره ارتقای علمی کنشگران در عرصه مطالعات زن و خانواده، ارتقای علمی کنشگران در عرصه مطالعات زن و خانواده، بهینه سازی روند آموزش ترویجی فعالان فرهنگی اجتماعی حوزه زن و خانواده از طریق تنوع بخشی به سبک ها، فنون و دوره های انتقال مباحث و استفاده از ظرفیت در حال رشد ابزارها و رسانه ها در تولید و انتقال آسان تر و گسترده تر مفاهیم و زمینه سازی برای تربیت مبلغان، کنشگران و مدیران ارزشی و آشنا با مباحث تخصصی حوزه زن و خانواده به منظور کاستن از خلاءهای موجود است.

 شرکت کنندگان پس از نام نویسی در گروه های 5 تا 7 نفره ساماندهی شده و در گام نخست، بر اساس برنامه زمانبندی تدوین شده، در صورت انتخاب گزینه مباحثه محور هنگام نام نویسی ، هر هفته با مطالعه بخش های مشخص شده در سامانه آموزش مجازی دو جلسه مباحثه برگزار خواهند کرد؛ پس از اتمام هر درس نیز مطابق برنامه زمانبندی، به شیوه آن لاین یا آف لاین کلاس رفع اشکال برگزار و پس از آن آزمونی از محتوای آن درس به صورت اینترنتی و چهار گزینه ای انجام خواهد شد. هر آزمون ده نمره خواهد داشت و در پایان نیز آزمون جامعی از کلیه محتواهای ارائه شده برگزار و به افرادی که 200امتیاز از مجموع 300 امتیاز آزمون های کلاسی و جامع را کسب کرده باشند گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

 شرایط نام نویسی در دومین دوره آموزشی نمیه حضوری مباحث زن و خانواده اتمام سطح 2 یا کارشناسی است و علاقه مندان به نام نویسی می توانند تا هفتم اردیبهشت ماه به سامانه اینترنتی مرکز تحقیقات زن و خانواده به نشانی www.wrc.ir   مراجعه کنند یا با شماره 32144699 تماس گیرند.

فلسفه حقوق زن در اسلام، تحلیل فیمینیسم اسلامی، عدالت جنسی، خانواده و نظام تربیت رسمی، تحولات جمعیتی در ایران، مسأله شناسی الهیات جنسیتی مناسبات حقوقی خانواده و دولت، روابط دختر و پسر، بررسی شبهات حقوقی طلاق، زن و سینما، اقتصاد و خانواده و اشتغال زنان از مباحث این دوره آموزشی است.

لازم به ذکر است، طلاب و دانشجویانی که در ترم نخست این دوره شرکت نکرده اند نیز می توانند در ترم دوم شرکت کنند./1324/پ۲۰۳/ج

 

ارسال نظرات