۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۹۳۳۴۴
فرهنگ و دولت ‌آینده(۱۰)

دولت در حراست از خطوط فرهنگی غفلت نکند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات دولت در برابر خطوط فرهنگی گفت: هر دولتی باید در برابر خطوط فرهنگی قانون را در نظر داشته و آن را سرلوحه خود قرار دهد.
روح الله بابایی

روح الله بابایی صالح،‌ نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگراری رسا در قزوین با اشاره به الزامات دولت در برابر خطوط فرهنگی گفت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت فقیه برپا شده لازم است هر دولتی در برابر خطوط فرهنگی قانون را در نظر داشته و آن را سرلوحه خود قرار دهد.

وی در ادامه افزود: در عرصه فرهنگی لازم است کار اساسی انجام شود، به گونه‌ای که تمام افراد باید با همکاری یکدیگر در زمینه‌های گوناگون فرهنگ سازی کرده و فرهنگ را آموزش دهیم،‌ همچنین باید هر نهادی که از بودجه فرهنگی برخوردار است در زمینه‌های فرهنگی گوناگون برنامه ریزی داشته و به دور از شعاری بودن صرف با عمل و عملیاتی به فعالیت بپردازند.

بابایی با بیان اهمیت توجه به عمل ابراز داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب نظریه پردازی صرف در زمینه فرهنگی کافی نیست و توجه به عمل و عملیاتی بودن از طرف تمام مسوولان لازم است و باید قوانین چه از طرف مجلس و دولت و چه از طرف نهادهای رسمی تعریف شده اجرا شود.

وی سپس با اشاره به رابطه نوع تفکر مدیران و وزرا با چگونگی اجرای قوانین فرهنگی عنوان کرد: با توجه به اینکه ما  در نظام جمهوری اسلامی هستیم لازم است تمام مسؤولان نظام اصول کلی نظام را پذیرفته و به آن پایبند باشد، حتی جناح بندی ها نیز نباید در توجه به قوانین و اجرای آن تأثیرگذار باشند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان جایگاه آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ خاطر نشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی متعددی در کشور وجود دارد، اما افزایش سرمایه گذاری بر آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که در زمینه فرهنگی از نقشی اساسی برخوردار است می‌تواند در این عرصه نتیجه مطلوبی داشته باشد.

وی توضیح داد: با توجه به شکل گیری شخصیت فرد در دوران کودکی و تحصیل اولیه، سرمایه گذاری و فعالیت نهاد رسمی آموزش و پرورش می‌تواند نتایج مطلوبی را در فرهنگ به دنبال داشته باشد، نتایجی که در سال های آینده آن مشخص خواهد شد.

بابایی در پایان با تاکید بر اینکه توجه به قانون و عمل وظیفه تمام دولت ها است گفت:‌توجه به قانون،‌ پایبندی به اصول و عمل،‌ تنها به دولت آینده اختصاص ندارد و تمام دولت ها در نظام اسلامی در هر زمانی باید آنها را مورد توجه قرار دهند./955/ت۳۰۲/س    

ارسال نظرات