۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۳۳۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین متضمن امنیت فردی و اجتماعی در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان دین‌مدار منبع خیر است، گفت: دین امنیت فردی و اجتماعی را در عالم هستی تضمین می‌کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: بخشی از صفات خداوند در دعای جوشن کبیر ذکر شده است.

وی افزود: خداوند متعال هزار صفت را در دعای جوشن کبیر، هزار عدد دیگر را تنها به پیامبران آموخته و هزار صفت دیگر نزد ذات اقدس احدیت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند: همه امور در عالم هستی انتهایی دارد جز ذات خداوند، چرا که وجود حضرت حق خالص بوده ابتدا و انتهایی برایش متصور نیست؛ علم یکی از صفات خداوند است خداوند به سبب لطف و رحمتش از روی علم بی‌نهایتش دین را به انسان عنایت کرد دینی که فاقد هر گونه نقص، کمبود و عیوب است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دین برای همه امور نسخه درمان دارد و فطرت انسان نیز هیچ کدام از مسائل ارائه شده را رد نمی‌کند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: دین نزد خداوند، اسلام است. عبادت از اموری است که در دین اسلام مردم به انجام آن توصیه شده‌اند که اگر کسی عبادت خداوند را به جای آورد بهشت جایگاه او خواهد شد و مردم در دنیا از وجود او در امنیت به سر خواهند برد.

خطیب مشهور اضافه کرد: دین انسان را از ارتکاب به حرام باز می‌دارد بر همین اساس انسان دینمدار منبع خیر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: دین درمان کننده همه انحرافات است./202/813/ب1

ارسال نظرات