۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۳۳۶
فرهنگ و دولت ‌آینده(۱۲)

«فرهنگ» زیربنای همه فعالیت‌ها در دولت اسلامی

حجت الاسلام کاظم لو با بیان اینکه فرهنگ در دولت اسلامی از نقشی اساسی برخوردار است، گفت: مبنای فکری و زیربنای هر فعالیتی در نظام اسلامی، فرهنگ است.
دولت و فرهنگ

حجت الاسلام،‌رضا کاظم لو، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان اینکه فرهنگ در دولت اسلامی از نقشی اساسی برخوردار است گفت: با توجه به تعریف منابع دینی و قرآنی، نظام و دولت اسلامی نخستین و واپسین وظیفه دولت اسلامی توجه به فرهنگ است، چرا که مبنای فکری و زیربنای هر فعالیتی فرهنگ است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی اگر هر دولتی خود را از توجه به فرهنگ بی نیاز دانسته و یا خود را از مقوله اسلامی دور سازد وظیفه خود را در راستای فرهنگ بدرستی ایفا نکرده است، بنابراین لازم است دولت آینده نیز خود را در فرهنگ و مسایل دینی مردم شریک بداند.

حجت الاسلام کاظم لو با پرداختن به رابطه معیشت و اقتصاد با فرهنگ تشریح کرد: با توجه به هدف و نتایج رونق فعالیت اقتصادی در جامعه، پرداختن به اقتصاد نیز فعالیتی فرهنگی به شمار می‌آید و دولت آینده نیز لازم است این موضوع را در اولویت قرار دهد، چرا که با افزایش تولید داخلی و اشتغال بخشی از مشکلات از جملهتامین معیشت، ازدواج و توجه به آینده زندگی که در فرهنگ اسلامی از مبانی مستحکمی برخوردار است رو به حل شدن خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه دولت، نهاد اجرایی و مهم کشور است، ابراز داشت: با توجه به اینکه دولت قوه مجریه و اجرای قوانین است، لازم است در رابطه با قوانین فرهنگی‌ که از طرف قانونگذاران به آنها ابلاغ می‌شود، اجرای خوبی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین در ادامه افزود: البته دولت می‌تواند در کنار اجرا از متفکران و صاحب نظران در جهت اجرای بهتر قانون یاری بگیرند.     

وی با بیان اینکه نوع تفکر افراد در چگونگی اجرای قوانین دخیل است عنوان کرد: تفکر هر فرد در اجرای آیین نامه‌ها و قوانین دارای تاثیر است،‌ به گونه‌ای که اگر تفکر فرد در راستای قانون باشد با علاقمندی به اجرای آن در جهت اجرای بهتر و کامل تر تلاش خواهد کرد، در غیر این صورت ممکن است فعالیت لازم را برای اجرای آن نداشته باشد.

حجت الاسلام کاظم لو در پایان بار دیگر به اهمیت فرهنگ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه به دست آوردن و نگهداری فرهنگ در نظام ما ارزان نبوده و خون شهیدان،‌ فداکاری رزمندگان و تلاش های فراوان رهبری و سایر بزرگان و سیاستمداران بهای آن بوده،‌ نباید هیچ دولت و مسؤولی خود را  از فرهنگ جدا بداند./955/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات