۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۹۳۳۳۴
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

دشمن در انتخابات ولایت فقیه را هدف قرار داده است

حجت الاسلام مؤمنی هدف دشمن در انتخابات پیش رو را ولایت فقیه دانست و بر دقت مردم در انتخاب فرد اصلح تأکید کرد.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در یادواره شهدای مدرسه امام محمدباقر(ع) که شامگاه یک شنبه در این مدرسه علمیه برگزار شد با اشاره به مقام شهید و شهادت بیان کرد: مقام شهید، مقام غبطه و حسرت است نه تأسف بلکه در راوایات و آیات قرآن کریم نکات فراوانی در زمینه مقام شهید بیان شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه، عبودیت را غایت و نهایت مقام شهید دانست و گفت: شهید جایگاه عبودیت به عبارت دیگر امضای عبد بودنش را، با شهادت از خداوند می گیرد؛ عبودیت عبارت است از بذل و بخشش تمام سرمایه در راه خداوند و شهدا نیز اهل بذل هستند.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) راه های رسیدن به عبودیت را وادار کردن نفس نسبت به آنچه اکراه دارد و فقیر دانستن نفس می داند؛ عبد خود را نمی بیند و تمام سرمایه های خود را در راه خداوند خواهد بخشید؛ مگر شهدا نمی توانستند از امور مباحی که در دنیا وجود دارد استفاده کنند؟.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: توجه به سیره فردی، اجتماعی، عبادی و سیاسی شهدا ضروری است و امروزه نیز نسبت به این موارد نیاز فراوانی احساس می شود؛ یادواره ای که خروجی نداشته باشد به عبارت دیگر بصیرت افزا نباشد همانند مجلس ختم است.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، اظهار کرد: دشمن در انتخابات آینده ولایت فقیه را هدف گرفته و اگر برخی افراد فرصت دیگری پیدا کنند چیزی از ولایت باقی نخواهند گذاشت؛ بنابراین در انتخاب خود دقت کنید چنانچه رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش بیان کردند اگر می خواهید، بترسید اما مردم نمی ترسند؛ ولی متاسفانه برخی با کمال وقاحت و بی شرمی می گویند اگر از تحریم سخن می گویید از جیب خودتان مایه گذارید چرا از جیب مردم مایه می گذارید./1324/ ۲۰۲/ص

 

 

ارسال نظرات