۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۹۳۳۳۳
حجت الاسلام پور سید آقایی خبر داد؛

آغاز روند نام نویسی مرکز تخصصی موعود در سطح ۴

رییس مؤسسه آ‌ینده روشن از اخذ مجوز سطح چهار مرکز تخصصی موعود از حوزه علمیه و ‌آغاز روند نام نویسی آن خبر داد.
حجت‌الاسلام پور سید آقایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی رییس مؤسسه آینده روشن در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی  از اخذ مجوز سطح چهار از حوزه علمیه خبر داد و گفت: در حال حاضر مجوز مرکز تخصصی موعود را از حوزه علمیه داریم.

وی افزود: این مجوز در ابتدای سال تحصیلی داده شد و ما یک دوره امتحان و مصاحبه گرفتیم اما چون کار دیر شروع شد نتوانستیم نیروهای مستعد را جذب کنیم و یک نفر قبول شد، مجددا فراخوان داده شد و ثبت نام ها ادامه دارد تا این که بعد از ماه مبارک رمضان امتحان ورودی و مصاحبه برگزار می شود، از آنجایی که  سطح 4 پژوهش محور است باید نیروهای خوبی به کار گرفته شود.

حجت الاسلام پور سید آقایی با بیان این که نگاه راهبردی به آموزه مهدویت داریم، اظهار داشت: با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سال گذشته 8 نفر به کشورهای خارجی اعزام شدند تا همایش های در راستای مهدویت برگزار کنند و فعالیت تبلیغی داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار است امسال مبلغان به بیش از 15 کشور اعزام شوند تا به برگزاری همایش و کارگاه مهدویت، سخنرانی و فعالیت های تبلیغی بپردازند و پاسخگوی نیازها باشند، موضوع همایش بعدی دکترین مهدویت عصر ظهور در ادیان ابراهیمی است.

رییس مؤسسه آینده روشن با بیان این که دبیرخانه همایش دکترین مهدویت در طول سال فعال است، ابراز داشت: متن فراخوان و برنامه ها فراهم شده و آیت الله اراکی هم برای مشارکت اعلام آمادگی کرده است؛ برای این همایش با سفیر ایران در واتیکان و سفیر واتیکان در ایران مذاکراتی صورت گرفته است و از پاپ درخواست پیام کردیم که  چند نفر از آنان و افراد دیگر از ادیان ابراهیمی شرکت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: حدود 60 مقاله قابل پذیرش از کشورهای خارجی دریافت کردیم، حدود 20 نفر از غیر مسلمانان از ادیان ابراهیمی در همایش شرکت خواهند کرد؛ مراکزی همانند دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه امام حسین(ع)، مؤسسه حضرت امام، دانشگاه معارف و انجمن علمی حوزه نیز همکاری دارند.

حجت الاسلام پور سید آقایی خاطرنشان کرد: فصلنامه مؤسسه از وزارت علوم و حوزه مجوز دارد و از بین مجلات علمی پژوهشی حوزوی رتبه سوم را دارد، موسوعه الامام المنتظر 5 جلد است که با همکاری نهادهای حوزوی به چاپ رسیده و روایات درباره مهدویت در آن جمع آوری شده است.

وی با ابراز گلایه از دولت بابت عدم پرداخت بودجه ها اضافه کرد: بودجه حدود 800 میلیون است که این مبلغ باید در طول سال در چند قسط پرداخت شود اما در طول سال چیزی ندادند و در روزهای پایانی اسفند 150 میلیون پرداخت کردند که این کارمی تواند به مؤسسات فرهنگی آسیب وارد کند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات