۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۳۱۶
آیت الله طه محمدی:

جهالت مدرن گواه دوری از معرفت اهل بیت است

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: امامت و بعثت دو نعمتی است که خداوند با مبعوث کردن پیامبران و مقام امامت و ولایت بر بشر منت گذاشت و یکی از ضعف های بزرگ ما مسلمانان عدم معرفت نسبت به این دو نعمت است که اگر غرق در این دو نعمت می شدیم، مشکل بشریت حل می شد.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، در شام شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسجد شهدای گلدشت، معرفت امام شناسی را اصل اول در اصول اعتقادی برشمرد و گفت: بزرگترین مسأله معرفت امام شناسی است و همه اصول دین در گرو همین مسأله شکل می گیرد و فلسفه برگزاری این گونه جلسات نیز گام برداشتن در مسیر معرفت امام است.

وی حلقه مفقوده بشریت را دوری از خودشناسی بیان کرد و افزود: عنایت الهی به انسان که تمام خلایق تحت اختیار او قرار داد، "مافی الارض جمیعا" و انسان با تمام پیشرفتی که در علوم به دست آورد و هم اکنون سه هزار رشته علم در غرب به روی انسان باز شده است، هیچ علمی به اندازه انسان شناسی مهم نیست که سودبخش ترین رشته عالم، شناخت انسان است ولی انسان در این عصر، همه چیز را شناخت جز خودش را.

آیت الله طه محمدی، بزرگترین قهر و غضب الهی را غفلت انسان از خودش بیان کرد و گفت: بالاترین مصیبت آن است که انسان خودش را فراموش کند و اگر امروز در جامعه اسلامی شاهد هستیم که 300 میلیون عرب مسلمان، این گونه ذلیلانه در دست 5 میلیون اسرائیلی اسیر هستند، تنها به علت عدم معرفت نسبت به انسان و در مرتبه بالاتر نسبت به اهل بیت است.

وی با اشاره به دو نعمت الهی که خداوند بر بشر منت گذاشت، خاطرنشان کرد: امامت و بعثت دو نعمتی است که خداوند با مبعوث کردن پیامبران و مقام امامت و ولایت بر بشر منت گذاشت و یکی از ضعف های بزرگ ما مسلمانان عدم معرفت نسبت به این دو نعمت است که اگر غرق در این دو نعمت می شدیم، مشکل بشریت حل می شد و این گونه در دنیای جاهلی به سر نمی برد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به سخنی از شهید مطهری که به دو نوع جاهلیت اولی و مدرن اشاره کرده است، افزود: جامعه قبل از بعثت، فرهنگ جاهلی در میان عرب آن زمان که نمونه اش زنده به گور کردن دختران، پست و ذلیل کردن شخصیت زن در جامعه آن روز است و با سرانگشت حکمت پیامبر بود که فرهنگ جاهلی و پست ضد انسانی سرنگون شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در جاهلیت اولی زنده به گور کردن دختران بود، امروز در جاهلیت مدرن، شاهد قانونی کردن سقط جنین در کشورهای اروپایی هستیم و خودشان درباره فسادهای اخلاقی در کشورشان آمار می دهند و بشر امروز که ادعای تسخیر فضا را دارد، هنوز در جهل مرکب مانده است و بعضی نادان ها با وجود تمام این جهالت ها می گویند در عصر تشعشع علم انسان، چه نیازی به امام وجود دارد.

آیت الله طه محمدی با اشاره به وضعیت منطقه و کشتار مسلمانان در کشورهای عربی بیان داشت: اگر امروز شاهد هستیم مسلمانان کشورهای منطقه در دست تروریست های داعش و اربابان آنها اسیر هستند و جمهوری اسلامی در جزیره امن و مستقل دنیا به دور از تمام این تهدیدها است، به برکت ولایت فقیه است و این عزت را شیعه نه در منطقه که در کل جهان پیدا کرده است که دوست و دشمن برای این نظام و ملت تکریم قائل هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قدرشناسی و نعمت شناسی نخستین وظیفه یک انسان است و باید در جامعه امروز بیش از گذشته نسبت به این دو امر اهتمام بیشتری داشته باشیم و رسالت روحانیت در آگاه سازی جامعه خیلی سنگین است./۲۰۲/۱۳۰۶/ب۱

ارسال نظرات