۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۹۳۳۱۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تلاش بسیجیان برای یافتن مفقودان سیل آذربایجان، تأکید بر تعهد دولت به مدیریت پروژه تبریز ۲۰۱۸، معرفی برگزیدگان اولین جشنواره «نماز ستون دین» و انتخاب رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی امروز در بازدید از مناطق سیل زده آذرشهر با اشاره به اینکه هر حرکتی که در راستای تقویت انقلاب باشد ارزشمند است، اظهار داشت: خدمت به مردم ذخیره آخرت ماست و باید قدر آن را بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر کار و خدمتی خالصانه و برای رضای الهی باشد، نصرت الهی را به همراه دارد، افزود:شایسته ترین افراد در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در حال حاضر گمنامانی هستند که هدف خود را فقط رضای الهی قرار داده اند. خدمت به مردم یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی است بنابراین باید با همه توان از خدمت رسانی به مردم دریغ نکنیم.

فرمانده سپاه عاشورا از اعلام آمادگی سپاه استان برای پیدا شدن دو مفقودی باقیمانده حادثه سیل اعم از نیروی انسانی و تجهیزات خبر داد و به جستجوی بسیجیان و پایوران برای یافتن مفقودان تاکید کرد.

دولت متعهد به مدیریت پروژه تبریز ۲۰۱۸ باشد
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه مجمع نمایندگان استان با مسؤولان سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: اگر دولت پذیرفته که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شود باید اولویت های کاری خود را بر روی پروژه تبریز 2018 تعریف کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر دولت قصدی برای تبدیل تبریز به پایتخت گردشگری جهان اسلام ندارد برگزاری چنین جلساتی بی نتیجه خواهد بود بنابراین در گام اول دولت باید متعهد به مدیریت پروژه باشد.

وی گفت: اول دولت باید بپذیرد که می خواهد پروژه تبریز 2018 را عملیاتی کند سپس مشخص شود ما به عنوان مجلس چگونه می توانیم به آن ها کمک کنیم. اگر دولت چنین پروژه ای را بپذیرد باید مانند برگزاری مسابقات جهانی فوتبال همه همت خود را برای فراهم کردن امکانات به کار گیرد.

معرفی برگزیدگان اولین جشنواره «نماز ستون دین»
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در اختتامیه این جشنواره با اشاره به فرآیند برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این ویژه‌برنامه به گونه‌ای بود که درکودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون در طول سال فعالیت‌های مختلفی را در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ نماز برگزار کردند.

هادی یوسف‌زاده ادامه داد: در طرح توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سال 95 بیش از 2 هزار عضو و یک هزار و 852 اثر در بخش‌های مختلفی از جمله نشریه دیواری، معرفی کتاب، طراحی، کاردستی، کتابسازی، سرود، قصه گویی، شعرخوانی، کارت‌پستال‌سازی، حدیث، احکام، قرآن، مسابقات، بازی‌ها، جلسات بحث آزاد، نشست‌های تخصصی، طرح دیواری، کارگاه های ادبی و هنری (نقاشی، سفالگری و خوشنویسی) آثار خود را ارسال کرده بودند.

وی اضافه کرد: از میان آثار رسیده به جشنواره 42 عضو، 14 مربی و 3 مرکز فرهنگی هنری برگزیده شدند که درسایت کارشناسی فرهنگی کانون آذربایجان شرقی به نشانی azarkanoon.ir قابل مشاهده می باشد.

رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در آذربایجان شرقی معرفی شد
محمدیوسف شاکری به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری انتخاب و معرفی شد.

محمدیوسف شاکری، معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور است که پیشتر در حوزه های مدیریتی و فرماندهی در 8 سال دفاع مقدس، فرماندهی منطقه سپاه مقاومت در چند استان، فرماندهی سپاه استان آذربایجان غربی، مشاور عالی قرارگاه حمزه، فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی و تدریس در مراکز دانشگاهی دولتی، آزاد و سپاه فعالیت داشته است./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات