۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۹۳۳۰۳
حجت الاسلام حائری‌زاده:

تناقض در قول و فعل مسؤولان به دین مردم لطمه وارد می کند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مراقب باشند که دزد مال و اعتقادات مردم نباشند، گفت: برخی مسؤولان با تناقضی که بین قول و فعلشان وجود دارد به دین لطمه می‌زنند.
حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حائری‌زاده استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، امروز در مراسمی که به همت هیات رزمندگان اسلام در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: امروز باید دید تقوا در بین مردم و سیاسیون جامعه چه جایگاهی دارد.

وی افزود: انسان در مقام تقوا می‌تواند رفتاری منصفانه داشته باشد کسانی که به صندلی قدرت تکیه می‌زنند باید قیامت را بسیار یاد کنند تا مبادا رعایت انصاف فراموش‌شان شود.

حجت الاسلام حائری‌زاده با اشاره به داستان فضیل بن عیاض، بیان داشت: فضیل بن عیاض با این حال که دزد بود اما اعتقادات بسیار نیکویی داشت که یکی از آن خصوصیات این بود که او دزد مال مردم بود اما دزد اعتقاد مردم نبود؛ آیا کسانی که امروز به راحتی بیت‌المال را به یغما می‎برند تصور نمی‌کنند که قیامتی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید بداند که در چه مسیری حرکت می‌کند اخلاق را رعایت کند و از ضایع کردن حقوق دیگران به جد بپرهیزد.

حجت الاسلام حائری‌زاده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سالها است که به مبارزه با فقر، فساد و تبعیض تاکید می‌کنند اما متاسفانه هنوز این مهم در کشور عملی نشده، امروز در برخی ادارات کار مردم تنها با رشوه انجام می‌پذیردف بیکاری بسیاری از جوانان متدین که دیگر جای خود دارد، آیا مسؤولان امر تصور نمی‌کنند که باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه عملکرد برخی افراد نشان از عدم اعتقاد آنان به وعده الهی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند: برخی چون از اخم دشمنان می‌ترسند در برابر آنها انفعالی برخورد می‌کنند؛ انسان باید در اوج توکل این باور را داشته باشد که همه آسمان و زمین در اختیار خداوند است این مسؤولان باید بدانند که اگر نمی‌خواهند در این دنیا به مردم جواب دهند فردا در محضر خداوند باید پاسخگو باشند، ما چهار سال و هشت سال به شما فرصت دادیم چه کردید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در جامعه بسیار نگران کننده است. برخی بین قول و فعلشان تناقض وجود دارد این امر گاهی منجر به لطمه زدن به لباس پیامبر(ص) می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مراقب حرمت یکدیگر باشند تا مبادا دچار خلاف بین شوند، اظهار داشت: کسی نباید از مسیر ولایت خارج شود ما با کسی عهد اخوت نبستیم تا روزی که ولایی باشند مورد حمایت ما هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، اگر رهبری به برخی می‌فرمایند: صلاح نیست در انتخابات حضور یابید باید تبعیت کنند.

حجت الاسلام حائری‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: رای ملت باید به کسی معطوف باشد که دغدغه دین و مردم را داشته باشد و در اجرای مطالبات رهبری کوتاهی نکند همچنین مردم شاهد تحولات عمیقی در زندگی خودشان باشند چنین فردی نه در کشور بلکه در قلوب مردم حکومت خواهد کرد./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات