۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۹۳۳۰۲
با حضور ‌آیت الله حائری شیرازی انجام شد؛

تجلیل از برگزیدگان سومین المپیاد ورزشی طلاب حوزه

مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد.
المپیاد ورزشی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) با حضور ورزشکاران، مربیان، ریاست هیأت‌های ورزش کمیته داوران ورزشی، پیشکوستان و مدعوین جامعه ورزش استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام علی اصغر قرائتی، علی محبی مدیر مدسه علمیه فاطمی، منتظری زاده معاون هماهنگ کننده تیپ 83 امام صادق(ع) و دیگر اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در این جلسه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام کریمی در این جلسه با اشاره به نحوه برگزاری این المپیاد فرهنگی و ورزشی گفت: امسال مسابقات را زودتر برگزار کردیم تا بتوانیم مراسم اختتامیه را بهتر برگزار کنیم.

معاون امور تسهیلاتی در امور طلاب و دانش آموختگان با بیان اینکه دو هزار نفر در 12 رشته ورزشی در این مسابقات شرکت کردند، اظهار داشت: در این المپیاد فرهنگی و ورزشی رشته‌های جدیدی در ورزش‌های انفرادی آوردیم؛ ورزش های باستانی را برای اولین بار در مسابقات شکل دادیم که مورد استقبال طلاب قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با ورود آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بودجه‌های ورزشی برای حوزه افزایش یابد تا در سال‌های آینده این نوع مسابقات بهتر صورت پذیرد.

همچنین در ادامه آیت‌الله حائری شیرازی در این جلسه با اشاره به ضرورت پرداختن به ورزش برای طلاب عنوان کرد: طلاب علوم دینی در قم الگوی عالم تشیع و عالم تشیع قلب عالم اسلام است؛ بنابراین ضروری است به مباحث ورزشی بیشتر بپردازند تا علاوه بر منافعی که برای خود اشخاص دارد، دیگر کسانی به اعمال شیعیان اشکال نگیرند و از این طریق نتوانند به اسلام ضربه بزنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ورزش باستانی فضای کمی را اشغال می‌کند؛ بنابراین در هر محله می‌توان یک فضای کوچک را به این نوع ورزش اختصاص داد چراکه این نوع ورزش در واحد زمانی بسیار کم انرژی‌ زیادی را آزاد می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام محمد سعیدی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه طلاب ورزشکار در امر تبلیغ دین موفق‌تر هستند، ابراز داشت: برخی از طلاب که ورزشکار بوده‌اند هم‌اکنون از طریق همان ورزش و حرفه دین اسلام را تبلیغ می‌کنند و در این زمینه بسیار موفق هستند چون با ورزش توانسته‌اند بسیاری از جوانان را جذب کنند و آنها را به سوی پایبندی به مبانی دینی رهنمون شوند.

مدیر امور طلاب و دانش  آموختگان حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس برخی از تحقیقات که در تعدادی از مدارس حوزه علمیه قم انجام دادیم متوجه شدیم که طلابی که فعلیت‌های ورزشی دارند نسبت به آنهایی که ورزش نمی‌کنند بهتر درس می‌خوانند و علاوه بر آن در ایجاد روابط اجتماعی در جامعه نیز موفق‌تر هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم به برگزیدگان در هر رشته جوایز و لوح یادبود اهدا شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات