۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۹۳۳۰۱
رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي مطرح کرد؛

مهارت افزایی دبیران اقامه نماز و بهسازی نمازخانه‌ها اولویت ستاد اقامه نماز

رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي با اشاره به اولویت‌های ستاد اقامه نماز در سال ۹۶، گفت: بهسازی نمازخانه‌ها و مهارت افزایی دبیران اقامه نماز از اولویت‌های مهم ستاد اقامه نماز در سال ۹۶ است.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ريیس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالي عصر امروز در نشست دبیران و فعالان اقامه نماز استان بهسازی نمازخانه‌ها و همچنین مهارت افزایی دبیران اقامه نماز ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی را از اولویت‌های ستاد اقامه نماز در سال 96 عنوان كرد.

وي افزود: در هر شرايطي بايد بهسازي نمازخانه‌ها و مهارت افزايي دبيران اقامه نماز مورد توجه جدي مسؤولان و نهادهاي اجرايي قرار گيرد تا مروجان فرهنگ اقامه نماز بتوانند با داشتن امكانات و تكيه بر تبليغ علمي فرهنگ اقامه نماز را بسط و گسترش دهند.

حجت‌الاسلام احمدي فر اضافه كرد: در اين راستا نوروز امسال بيش از 100 نمازخانه بین‌راهی براي اقامه نماز زائران و مسافران نوروزي در خراسان شمالي تجهيز و آماده‌سازی شد تا مسافران و زائران نوروزي در سفر بدون دغدغه و با آرامش بيشتري به اقامه اين فريضه الهي بپردازند.

وي ادامه داد: در حقيقت نماز را بايد با آرامش و بدون دغدغه و با نيت خالص اقامه كرد نه اينكه با استرس و نگراني فقط خواند به همین دلیل مسؤوليت خطير ایجاد امكان و بهسازي نمازخانه‌ها و همچنين توسعه و ترويج فرهنگ نماز بر عهده دستگاه‌های اجرايي است كه در اين راه بايد از تمام توان و موقعيت خود استفاده كنند.

حجت‌الاسلام احمدي فر با بيان اينكه فعاليت عمده ستاد اقامه نماز در راستاي برنامه‌ریزی، نظارت و ارزيابي تمامی مسائل مرتبط با نماز است، تصريح كرد: ستاد اقامه نماز استان براي ترويج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز از هيچ كوششي دريغ نمی‌کند تا اين فريضه الهي كه منشأ خودسازي و نزديكي به خداوند متعال است بیش از پیش بسط و توسعه يابد.

وي خاطرنشان كرد: باید با ارائه راهكارهاي علمي و عملي و همچنين بهسازي نمازخانه‌ها و مهارت افزايي دبيران اقامه نماز فرهنگ اقامه نماز را در جامعه ارتقا دهيم تا به اين وسيله بتوانيم انواع آسیب‌ها و معضلات اجتماعي و تأثير آنها نظير اعتياد، طلاق، رفتارهاي ضد اخلاقی و اجتماعي و غيره را كاهش دهيم.

حجت‌الاسلام احمدي فر اظهار داشت: با توجه به اينكه نماز در ايجاد روابط مستحكم اجتماعي و بازدارندگی از مفاسد و آسیب‌هاي اجتماعي نقش مؤثري دارد پس برجسته‌سازی و تبليغ نقش مؤثر نماز در پيشگيري و كاهش رفتارها و روابط ضد اخلاقي و ارزشي نقش بسيار فراواني ايفا می‌کند.

وي افزود: امروزه در شرايطي به سر می‌بریم كه دشمنان اسلام و قرآن براي ايجاد انحراف در جامعه به انواع ابزارها و حيل متوسل شده‌اند تا مردم به‌ویژه جوانان را با سرگرم كردن با انواع و اقسام رفتارها و ضدارزش ها و اقدامات فريبنده خود گمراه كرده به انحطاط بكشند.

رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي با تأكيد بر تأثير شگفت‌انگیز نماز به‌عنوان عامل بازدارنده، تصريح كرد: نماز سبب آگاهي و بيداري جوانان شده و آنها را در مقابل نقشه و تبليغات فريبنده دشمنان جامعه بيمه می‌کند و به اين طريق آسیب‌هاي اجتماعي، فرهنگي و غيره به نحو چشمگيري كاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد استان خراسان شمالی حدود هزار و 200 مسجد دارد كه بايد در حفظ و بهسازي آنها كوشا باشيم؛ چراکه مساجد جايگاه قوي و مستحكمي براي حفظ جوانان از انواع آسیب‌ها هستند./۲۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات