۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۹۳۲۹۸
آیت‌الله حائری شیرازی:

حوزه به ورزش توجه بیشتری داشته باشد

استاد برجسته حوزه علمیه قم خواستار توجه بیشتر حوزویان و طلاب به مباحث ورزشی به منظور تندرستی و حفظ نشاط شد.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم که عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، با بیان اینکه امام معصوم(ع) رابط میان خداوند و بندگان است، گفت: قطع رابطه با امامان(ع) یعنی جدایی از دین و وصل شدن به ایشان مساوی با متصل شدن با دین است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروزه سبک زندگی ها تغییر یافته است، اظهار داشت: در زمان‌های قدیم، مردم پیاده یا با مرکب به سفر می‌رفتند که این به نوبه خود یک ورزش محسوب می‌شود؛ همچنین زن‌ها در خانه با گوشت کوبیدن، جارو زدن، رخت شستن، هیزم آوردن و غیره به نوعی ورزش انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه همه امور آسان شده و مردم راحت طلب شده‌اند و این رفاه طلبی آنها سبب بسیاری از بیماری‌ها شده است.

آیت‌الله حائری شیرازی به ناسالم بودن تغذیه در جامعه امروزی اشاره و عنوان کرد: در زمان های قدیم، مردم در خانه های خود مرغ و دیگر حیوانات حلال گوشت را پرورش می‌دادند و تغذیه آنها غالباً محصولاتی بود که از اینها به دست می آمد، اما امروزه میتأسفانه به عنوان مثال یک میلیون تخم مرغ را تبدیل به جوجه می‌کنند و با تزریق هورمون پس از 45 روز یک مرغ ناسالم یک کیلو و پانصد گرمی تحویل بازار می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تندرستی مردم زمان قدیم را می‌توان از داستان امیرالمؤمنین(ع) و عمرو بن عبدود در جنگ خندق دریافت کرد، چراکه حضرت(ع) 23 سال سن داشتند و عمرو بن عبدود 80 سال و غلبه امام علی(ع) بر وی جزء افتخارات ایشان به حسب می‌آید.

وی با بیان اینکه آپارتمان نشینی مجال کار و جنب و جوش را از انسان‌ها سلب کرده است، بیان کرد: در شیراز طرحی به نام «حیاط برج» بر پاشد و بر اساس آن همانطوری که در برج‌ها برای ماشین‌ها قطعه‌ای از زمین به عنوان پارکینگ در نظر گرفته می‌شود، برای هر واحد قطعه زمینی برای کاشت سبزیجات و نگهداری از مرغ و امثال آن نیز اعطا شود و با استقبال مردم مواجه شد.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه برخی خارجی ها می‌گویند دین اسلام، دین حقیقی نیست، ابراز داشت: روزی یک نفر به من این جمله را گفت، در حالی که دلیلش این بود که «مناطق مسلمان نشین اغلب آلوده و غیر بهداشتی بوده، اما مناطق مسیحی نشین پاک و سالم است»؛ همچنین از دیگر دلایلش هم کم تر پرداختن مسلمانان به امر ورزش بود.

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی در قم الگوی عالم تشیع و عالم تشیع قلب عالم اسلام است؛ بنابراین ضروری است به مباحث ورزشی بیشتر بپردازند تا علاوه بر منافعی که برای خود اشخاص دارد، دیگر کسانی به اعمال شیعیان اشکال نگیرند و از این طریق نتوانند به اسلام ضربه بزنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: ورزش باستانی فضای کمی را اشغال می‌کند؛ بنابراین در هر محله می‌توان یک فضای کوچک را به این نوع ورزش اختصاص داد چراکه این نوع ورزش در واحد زمانی بسیار کم انرژی‌ زیادی را آزاد می‌کند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات