۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۹۳۲۹۱

ویژه برنامه احیای شب مبعث در حرم حضرت معصومه برگزار می شود

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری ویژه برنامه احیای شب مبعث ویژه خواهران و فراگیران قرآنی و معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با عنوان «میهمانی ملکوت» خبر داد.
عید مبعث

مریم شهبازی، مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری ویژه برنامه احیای شب مبعث ویژه خواهران و فراگیران قرآنی و معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با عنوان «میهمانی ملکوت» خبر داد.

 وی افزود: این ویژه در شبستان نجمه خاتون(س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد و ۷۰۰ نفر از خواهران فراگیران و قرآن آموزان واحد فرهنگی و مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در این مراسم پرفیض حضور دارند.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: برگزاری مراسم سخنرانی، برگزاری مراسم مداحی و تلاوت دعا از برنامه های محوری این مراسم خواهد بود که با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه در روایت ها تأکید زیادی بر احیای شب مبعث شده است، گفت: هدف از برگزاری این ویژه برنامه احیای فرهنگ شب زنده داری روز 27 ماه رجب یعنی عید مبعث است که متأسفانه این فرهنگ در حال حاضر در کشور ما به فراموشی سپرده شده و عده کمی هستند که مراسم احیای این شب نورانی و پر فیض را به صورت جمعی برگزار می کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت مکان و فضا این ویژه برنامه تنها مختص فراگیران واحد فرهنگی و مرکز قرآن و حدیث است و عموم خواهران نمی توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: ثبت نام در این ویژه برنامه از قبل صورت گرفته و امکان ثبت نام افراد جدید در این مراسم پر فیض وجود ندارد؛ اما واحد مراسم در راستای افزایش بهره مندی بانوان زائر و مجاور از برکات روز مبعث اقدام به برگزاری ویژه برنامه مناسبتی در رواق حضرت خدیجه(س) کرده که بانوان به صورت آزاد می توانند در برنامه های رواق شرکت کرده و از مراسم سخنرانی و مداحی کسب فیض کنند.

وی افزود: همچنین در روز عید مبعث ویژه برنامه های فرهنگی و مسابقات زیادی برای بانوان در نظر گرفته شده که این مسابقات به همراه اهدای تبرکی آستان مقدس به بانوان شرکت کننده در برنامه ها خواهد بود./968/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات