۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۹۳۲۸۹

زندگی نامه نخستین شهید روحانی مدافع حرم به قلم پدر

کتاب بی‌آشیان، زندگی نامه نخستین شهید روحانی مدافع حرم با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، رونمایی و روانه بازار نشر شد.
کتاب بی آشیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «بی آشیان» با موضوع شرح زندگی نامه نخستین شهید روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع) در سوریه با حضور حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، رونمایی و روانه بازار نشر شد.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی شنبه 2 اردیبهشت ماه در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم و پدر و مادر شهید حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری کجوری، از کتاب «بی آشیان» رونمایی کرد.
این کتاب را حجت الاسلام احمد مالامیری کجوری، پدر شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری به سفارش ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم نوشته و انتشارات زمزم هدایت منتشر و روانه بازار کرده است.
نویسنده در این کتاب به شرح زندگانی نخستین شهید روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع) در سوریه پرداخته و بخش های «انتخاب راه»، «تولد»، «ازدواج»، «عقد در حرم»، «تدریس در جامعة المصطفی العالمیه»، «تبلیغ»، «دیدار با رهبر معظم انقلاب و هدیه ایشان»، «شهادت»، «سخنی با خانواده شهید» و ...  را در آن بررسی کرده است.
نگارنده در مقدمه این کتاب می نویسد:

فرزند خوب گلی از گل های بهشت است. آفریننده و پرورش دهنده او نیز مهربانترین مهربانان خداوند بزرگ است. اگر فضل و رحمت خدا نباشد هیچ کس نمیتواند حتی خود را پرورش دهد.
شهید مالامیری گرچه اولین شهید روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س) است، اما میان ده ها هزار شهید انقلاب اسلامی نه اولین شهید است و نه آخرین. ولی از آنجا که هر گلی بویی دارد و هر شهیدی شمعی است که راه عده ای را روشن می کند، و این شهید عزیز نیز از مردان بی ادعا بود. شهیدی که در سن 27 سالگی آخرین کتاب درسی حوزه را در شهر مقدس قم تدریس می کرد و شاگردانش اغلب از نظر سنی بزرگتر از او بودند.
در اخلاق و اخلاص و ادب سرآمد بود. عالمی بود که به علمش عمل می کرد. می گفت، آموزه های من از دین به من اجازه نمی دهد که کفر و استکبار بر مسلمانان و مقدسات آنان بتازند و من تنها نظاره گر جنایات آنان باشم. بنابراین به سوریه رفت و به جهاد پرداخت و در حمله ای گسترده بر جبهه کفر تعدادی از همرزمانش شهید و مجروح شدند و عده ای از همرزمان در حال عقب نشینی بودند که شهید خطاب به آنان گفت: من در مقابل دشمن می ایستم، آتش تأمین ایجاد می کنم؛ شما برگردید. و با چنین مردانگی ای به شهادت رسید.
بعضی از دوستان نیز پیشنهاد کردند در مورد شهید کتابی نگاشته شود و در آن از خاطرات خود در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و کیفیت تربیت چنین فرزندی سخن بگویید. پیشنهاد دوستان اجابت گردید؛ خاطراتی را به رشته تحریر درآورده به علاقه مندان تقدیم می نماییم.

گفتنی است، کتاب «بی آشیان» با موضوع زندگی نامه نخستین شهید روحانی مدافع حرم، حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری را حجت الاسلام احمد مالامیری به سفارش ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم نوشته و انتشارات زمزم هدایت آن را با شمارگان دوهزار نسخه و  قیمت 9هزار تومان در زمستان 1395 منتشر و روانه بازار کرده است؛ علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 02537730735 (انتشارات زمزم هدایت) تماس گرفته و یا به نشانی قم، خیابان دورشهر، نبش کوچه 3، پلاک 81 مراجعه کنند./840/ ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات