۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۹۳۲۸۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اسلام تنها راه نجات غرب از فساد و تباهی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه نظام اخلاقی و انسانی غرب در حال نابودی است، گفت: اسلام تنها راه رهایی غرب از فساد و تباهی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: انسان عاقل در برابر حق متواضع است.

وی با اشاره به کارکردهای عقل، بیان داشت: آینده نگری برای دنیا و آخرت را فکر گویند. خداوند انسان‌های متفکر را برای رسیدن به یک نتیجه نیکو یاری می‌رساند و آنان را از سرگردانی نجات می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند متعال هشدار دهندگان فراوانی برای هدایت بشر قرار داد؛ یک استاد دانشگاه انگلیسی، به شاگردان مسلمان خود چنین بیان می‌کند، شما گول فرهنگ و روش غرب را نخورید چرا که در غرب نظام زندگی، انسانیت و اخلاق کاملا به هم ریخته و در حال متلاشی شدن است بر همین اساس عده‌ای از دانشمندان کشورهای غربی به این نتیجه مهم دست یافتند که روش ارائه شده در قرن 18 امری کاملا اشتباه بوده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز غرب به دنبال آن است تا جامعه را از فساد اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی به یک آرامش اخلاقی و انسانی برگرداند آنان در این مسیر بسیار زحمت کشیدند اما به نتیجه مطلوبی دست نیافتند، ما به تازگی به این قضیه رسیده‌ایم که غرب برای رهایی از این لجن‌زار یک راه حل بیشتر ندارد و آن پناه بردن به دامن اسلام ناب محمدی است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند حجت را برای همه انسانها تمام کرده است، گفت: کسانی که به هشدار دهندگان الهی بی توجهی کنند و نسبت به حقانیت آن‌ها تفکر نکنند اهل دوزخ خواهند بود بنابراین ارزش عقل نجات بشر از جهنم و باز شدن درهای بهشت به روی انسان است.

خطیب مشهور گفت: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند: اگر انسان در برابر حق متواضع باشد اعقل انسانها خواهد بود؛ انسان در برابر حق نباید خود را آگاه‌تر بدانند چرا که سراسر نیازمند به حق است، قارون به سبب تقابل با حق دچار عذاب شد.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: کسانی که منکر پرداخت خمس هستند به مقابله با حق پرداخته‌اند اگر کسی حق را بشناسد خواهد دید که عمل کردن به حق آسان است بنابراین تواضع در برابر حق انسان را ساکن بهشت می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات