۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۲۵۰
آیت‌الله ری شهری:

ائمه اطهار روشن‌ترین معیار برای تشخیص حق از باطل هستند

آیت‌الله ری شهری با اشاره به معیارهای تشخیص حق، گفت: روشن‌ترین شاخصه تشخیص حق از باطل؛ قول، فعل و تقریر امام معصوم(ع) است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه برگزار شد، با اشاره به شاخصه‌های تشخیص حق و باطل، گفت: در تشخیص حق، عقل ریشه همه معیارها است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: عدل، قرآن و ائمه معصومین(ع) معیارهای دیگر در تشخیص حق به شمار می‌روند و روشن‌ترین معیارها که عقل به حقانیت آن اذعان دارد کلام امام معصوم(ع) است.

آیت الله محمدی ری شهری بیان داشت: انسان ممکن است در زمینه فهم آیات الهی احتمال‌های دیگری نیز تصور کند و یا نسبت به عدل دچار شک و تردید شود اما در قول، فعل و تقریر امام به سبب آن که آنان معصوم از هر خطا و اشتباه هستند افعال و رفتارشان نیز برای انسان حق و حجت محسوب می‌شوند.

این مفسر قرآن کریم با استناد به روایتی از پیامبر اعظم(ص)، ابراز کرد: پیامبر(ص) خطاب به امیرمومنان علی(ع) فرمودند: خدایا حق را با او همراه کن و هرگونه که او حرکت می‌کند حق را نیز بر مدار او بگردان و در جای دیگر می‌فرمایند: کسی که در دینش به حضرت علی(ع) اقتدا کند حق را یافته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند: ائمه معصومین(ع) جز حق نمی‌گویند و جز حق عملی را انجام نمی‌دهند./202/813/ب1

ارسال نظرات