۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۲۴۸

دعا برای تعجیل فرج گره از کار مسلمان می گشاید

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه ۶۰ سوره غافر گفت: خداوند در این سوره می فرماید« وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» یعنی مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را و این آیه فرهنگ دعا کردن را نشان می دهد و باید دقت کرد که فصل ختام دعاهای مؤمن تعجیل در فرج است.
دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جوادی، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 60 سوره غافر گفت: خداوند در این سوره می فرماید« وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» یعنی مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را.

وی افزود: این سوره به فرهنگ دعا کردن اشاره دارد و یکی از  مهم ترین دعاهای هر فرد مؤمن و با تقوا باید در زندگی تعجیل در فرج باشد؛ زیرا در این زمینه از ائمه معصوم(ع) روایت شده که « «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‌» یعنی در تعجیل فرج زیاد دعا کنید که تعجیل فرج، گشایش کار خود شما است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایند« کسی که تمام نمازهای واجب خود را برای رضای خدا اقامه کند یک دعای واجب دارد و آن دعای واجب دعای فرج و ظهور است.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به این که متأسفانه امام زمان(عج) در جامعه در مهجوریت قرار دارند، گفت: امام زمان(عج) به حدی تنها هستند که به یکی از علما می فرمایند که به شیعیان بگوییدکه برای فرج ما در قنوت نماز خود دعا کنند.

وی با بیان این که متأسفانه امام زمان(عج) در جامعه شیعی غریب هستند، افزود: امام زمان(عج) می فرمایند که غریب ترین فرد در عالم من هستم و شیعیانم برای من دعا نمی کنند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که تمامی شیعیان می دانند که دعا در حرم امام حسین(ع) مستجاب است، گفت: ولی با این وجود عده کمی هستند که برای فرج امام زمان(عج) دعا می کنند و این همان غربت امام زمان(عج) در میان شیعیان است.

حجت الاسلام جوادی با تأکید بر این که با دعا برای فرج، گره از امور مسلمانان نیز باز می شود، ادامه داد: تعجیل در فرج یعنی پایان یافتن دوران ظلم و حکومت طاغوتی و زمانی که دوران ظلم و حکومت طاغوتیان در زمین پایان یابد به یقین مراد مسلمانان که دست یابی به حق و عدالت کامل الهی است محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر دعای برای فرج نباشد آمادگی برای ظهور اتفاق نخواهد افتاد و زمانی که آمادگی جهانی صورت نگیرد نه تنها فرج محقق نخواهد شد بلکه ظهور و فرج به مدت طولانی به تعویق خواهد افتاد و با این تعویق عرصه زندگی بر حق مداران و حق باوران تنگ خواهد شد بنابراین تعجیل در فرج در حقیقت همان گشایش کار و امور مسلمانان و شیعیان است./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات