۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۹۳۲۳۱
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد فضای آزاد برای فعالیت دینداران در جمهوری آذربایجان

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه مذهب و تعلقات دینی هیچ گاه خاک نخواهد شد، گفت: بهتر است رییس جمهور آذربایجان با توجه به توصیه های رهبر انقلاب فضای آزاد برای دینداران ایجاد کند.
فتوتیتر_ آذربایجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جلالی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز همبستگی با اسلامگرایان محبوس جمهوری آذربایجان که همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسجد آیت الله شهیدی تبریز برگزار شد، با اشاره به بخش‌هایی از زندگی امام موسی کاظم(ع) که در زندان گذشت، اظهار داشت: هدف از این اقدام هارون عدم دسترسی شیعیان به امام بود.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) با وجود چنین اقداماتی از سوی دستگاه عباسی که با تبعید و زندان سعی در قطع ارتباط شیعیان با امام بودند، این ارتباط را حفظ کرد، افزود: امام با تسخیر قلوب زندان بانان رسالت خود را به انجام رساند و شیعیان تحت آموزه های امام به مبارزه علیه سلطنت عباسی پرداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام موسی کاظم(ع) برای ارتباط با شیعیان و تقویت توان اقتصادی آنان، سازمان وکالت را که در زمان امام صادق(ع) پایه‌گذاری شده بود، گسترش داد و توانست از این طریق بر توان شیعیان بیافزاید، امام هیچ گاه ارتباط خود را شیعیان قطع نکرد.

وی با اشاره به حبس اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان و فعالان دینی در شهرهای مختلف این کشور که دارای جمعیت شیعی هستند، ادامه داد: مردم آذربایجان دارای تعلقات دینی و مذهبی هستد به طوری که در اوج تسلط کمونیسم شبانه برای اهل بیت(ع) عزداری می کردند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: دستگاه حاکمه جمهوری آذربایجان باید از تاریخ عبرت بگیرد و در مقابل دینداران تلاش به ایجاد محدودیت نداشته باشد، مردم این سرزمین در طول حاکمیت کمونیسم اجازه ندادند که سنت های دینی و مذهبی از منطقه آنها برچیده شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز مردم شیعه آذربایجان هیچ گاه اجازه نخواهند داد تا تعلقات دینی آنها خاک شده و بر روی آن پرده غفلت کشیده شود، تصریح کرد: مردم آذربایجان هیچ گاه کوتاه نخواهند آمد و رییس جمهور این کشور بهتر است به توصیه های رهبر انقلاب توجه کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اخبار ناگوار تخریب مساجد در شهرهای شیعه نشین آذربایجان، ابراز داشت: با اطمینان می توان گفت مردم دیندار آذربایجان در برابر چنین اقداماتی خواهند ایستاد و اجازه تخریب و یا بسته شدن مکان های دینی را نخواهند داد.

وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور این کشور در توصیه هایی به وی گفت صلاح شما، کشور شما و دستگاه حاکمه در ایجاد فضای آزاد برای فعالیت دینداران است، باید چنین فضایی ایجاد شود./854/101/ب2

ارسال نظرات