۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۹۳۲۱۲
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری مطرح کرد؛

ملاک تشخیص فرد اصلح در انتخابات

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: فرد اصلح کسی است که ولایتمدار و انقلابی باشد، درد مردم و کشور را بداند و با دوری از اشرافیت در مسیر منافع ملی حرکت کند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: انتخابات در کنار شور باید با شعور و شناخت توأم باشد.

وی با بیان اینکه در ایام انتخاباتی شایعات بسیاری در فضای مجازی و جامعه انتشار خواهد یافت که باید مراقب باشیم و در دام شایعات قرار نگیریم، تصریح کرد: برخی چنین می گویند که رأی به فلان کاندیدا سبب تشدید تحریم‌های دشمنان خواهد شد و نتیجه ای جز جنگ در پی نخواهد داشت.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه چنین سخنانی بی اساس و اشتباه است، گفت: چنین سخنانی سنگ اندازی در مسیر ملت ایران است، ترس از دشمن یک اشتباه بزرگ است و کسی حق ندارد چنین ترسی را در جامعه القاء و ترویج کند.

وی تصریح کرد: آمریکا به واقع هیچ غلطی نمی تواند بکند، این ملت همیشه پای انقلاب ایستاده اند و تا پای جان در صیانت از انقلاب خواهند ایستاد. با چنین تفکر و اندیشه ای و با توجه به مقاومت این ملت، آمریکا و بزرگتر از آمریکا نیز غلطی نمی تواند بکند و این انقلاب در مسیر خود تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه برخی مسؤولان ما کاملا بی توجه به منویات رهبری هستند، ابراز داشت: در انتخابات آینده مردم به کاندیداهای ولایت مدار و انقلابی رأی دهند، کاندیدایی که به حمایت از تولید و استفاده از توان داخل اعتقاد و ایمان داشته باشد نه اینکه با هزینه های میلیاردی به واردات مربا بپردازد.

وی با اشاره به ملاک شناخت و تشخیص فرد اصلح در بیانات مقام معظم رهبری، ادامه داد: کسی را باید برگزید که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد، کسی که به دنبال اشرافیت است توان فهم مشکلات مردم را نخواهد داشت.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: اصلح کسی است که پایبند به اسلام باشد، به دنبال عدالت و منافع  ملی حرکت کند و مرزی مشخص با دشمن داشته باشد.

وی با تأکید بر تشویق و ترغیب روحانیت برای حضور پر شور مردم در انتخابات، ابراز داشت: همچنین روحانیت لازم است با بیان ملاک های شناخت اصلح مردم را در انتخاب درست یاری کنند./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات