۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۲۱۰
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

اغراض سیاسی در رد صلاحیت داوطلبان دخالت نداشته است

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: هیات‌های نظارت ملکف هستند برای رد صلاحیت شده‌ها مستندات متقن را مورد نظر قرار دهند.
فرهاد تجری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهاد تجری سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، امروز در دومین نشست خبری با محوریت ارائه گزارش از روند احراز صلاحیت‌ها که در برگزار شد، گفت: هیچگونه اغراض سیاسی در رد صلاحیت داوطلبان دخالت نداشته است.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان بر اساس مدارکی بوده که مراجع چهارگانه آن را اعلام کرده است.

تجری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گویا برخی از زمین خواران با شناسنامه جعلی تایید صلاحیت شدند، عنوان کرد: مبنای کار ما بر اساس مستندات است، کسی با جعل شناسنامه آمده باشد با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: گاهی برخی مستنداتی که به ما ارائه می شود ممکن است جعلی باشد بنابراین اعلام مراجع چهارگانه برای ما حجت است، هیات‌های نظارت ملکف هستند برای رد صلاحیت شده‌ها مستندات متقن را مورد نظر قرار دهند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، ادامه داد: علت تفاوت بین تایید صلاحیت شدگان هیات اجرایی با تایید صلاحیت شدگان هیات نظارت به علت همین استعلام از مراجع چهارگانه است.

تجری در پایان گفت: کسانی که 8 سال غیبت در سربازی دارند و سربازی خود را می‌خرند نمی‌توانند کاندید شورای اسلامی شهر و روستان شوند بسیاری از هیات‌های نظارت به این امر توجه ندارند./807/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات